אי ההכרעה בבחירות: ההשלכות על הבורסה

כלכלה צריכה יציבות, וכל עוד מלאכת הרכבת הממשלה תהיה בעיצומה ושלל ספינים יקיפו את המשקיעים – המצב הפיננסי ימשיך להתנודד • במקביל, תשומת הלב מופנית אל הפדרל רזרב שצפוי להכריז הערב על הורדת ריבית נוספת בארה"ב, של 0.25%

הבורסה לניירות ערך | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

נתוני האמת המלאים עדיין לא פורסמו במלואם ואת קולות החיילים, הימאים וקלפיות הנכים עדיין לא התחילו לספור, כך שעדיין מוקדם מדי לדעת מה עוד יכול להתרחש בארץ הקטנה שלנו בדרך לממשלה ולקואליציה. אך הבורסה שנפתחה היום מעט בהיסוס – אולי המשקיעים עוד היו עייפים מהמדגמים של ערוצי התקשורת השונים – שבה ורשמה עליות.

ת"א 35 עולה ב-0.9%, איידיאו קופצת ב-5.5% ת"א בנקים קופץ ב-1.9%; נייס מטפסת ב-1.6%, פז נפט קופצת ב-3.9%, פוקס עולה ב-2.7%, ומניית צירון מזנקת ב-14%. כך מדווחים ב'ביזפורטל'.

אין ספק שאי ההכרעה בבחירות בהתקיימו אתמול משפיעה על אופן קבלת ההחלטות. כלכלה צריכה יציבות. נקודה. כל עוד מלאכת הרכבת הממשלה תהיה בעיצומה ושלל ספינים יקיפו אותנו מהבוקר ועד הערב, המצב הפיננסי ימשיך להתנודד.

הבורסה שחררה היום הודעה לציבור בנושא קרנות ריט ולראשונה היא תאפשר רישום למסחר של קרנות ריט זרות במסגרת חוק הרישום הכפול. מדובר במהלך שנועד להרחיב את מגוון המוצרים למסחר בבורסה בתל אביב. זאת, בעקבות פנייה של מספר קרנות ריט זרות הנסחרות בבורסות בחו"ל, המוכרות לצורך רישום כפול עם הבורסה בתל אביב.

בהודעה נאמר כי "לאחרונה פנו לבורסה מספר קרנות ריט זרות הנסחרות בבורסות המוכרות לצורך רישום כפול, בבקשה להירשם ברישום כפול גם בבורסה בישראל". בבורסה מציינים כי בישראל ובמדינות נוספות קרן ריט מאוגדת כחברה כך שמניותיה מונפקות בבורסה. 

"סגל הבורסה סבור שיש לאפשר לקרנות ריט שיחידותיהן נסחרות בבורסות חו"ל לרשום את יחידות הקרן למסחר בת"א. הכוונה היא לאפשר לקרנות ריט אשר הוגדרו ככאלו על פי חוקי המס החלים עליהם ושיצהירו על כך במסמך הרישום, לרשום את יחידות הקרן גם בבורסה בישראל. אפשרות זאת תינתן לקרנות שיחידותיהן נסחרות כבר בבורסת בחו"ל או לכאלו שירשמו למסחר בו זמנית בבורסת חו"ל ובבורסה". כמובן כי כל רישום חייב לעבור גם את אישור גם את אישור רשות ניירות ערך".

 

במקביל, שמן תעשיות הודיעה לבורסה בהמשך לאירוע השריפה במחסני החברה כי המשרד להגנת ביטל את היתר הרעלים של החברה, החל מיום ראשון הקרוב, ועד אז מתבקשת החברה לפנות את הרעלים הקיימים בשטחה (הקסאן, מזוט, מימן וגז טבעי). הרעלים הללו נדרשים לחברה בתהליכי הייצור שלה ולכן היא מודיעה כי בכוונת החברה לפעול להסדרת הנושאים הנדרשים בעקבות השריפה מול רשות הכבאות על מנת לאפשר את חידוש היתר הרעלים. 

מניית פז נפט נסחרת בעליות שערים לאחר הודעת החברה על המגעים לפרישת מנכ"ל החברה, יונה פוגל על פי בקשתו לפרוש במהלך שנת 2020 ובנוגע לתנאי הפרישה.

נזכיר כי לאחר הורדת הריבית באירופה בשבוע שעבר, כל העיניים ובעיקר האוזניים מופנות אל הפד – הבנק האמריקאי המרכזי – שצפוי להכריז הערב על הורדת ריבית נוספת בארה"ב, של 0.25%. בסוף יולי הוריד הפד את הריבית פעם אחת וכעת הוא צפוי לעשות זאת שוב. בשורה התחתונה אמור הפד להוריד השנה את הריבית שלוש פעמים.

כתיבת תגובה