הפיתוחים החדשים בעולם התחבורה שהוצגו בכנס הישראלי

בתל-אביב נחתם כנס התחבורה החכמה שיזם משרד ראש הממשלה, בהשתתפות בכירי עולם הרכב מרחבי העולם. הנה טעימה מהסטרטאפים כחול-לבן

צילום: אסף קליגר

יותר מ-1,000 בני אדם, בהם 200 בכירים מתעשיית הרכב והתחבורה ברחבי העולם, השתתפו בכנס התחבורה החכמה הבין-לאומי שנערך בישראל.

הכנס נערך ביום חמישי שעבר במרכז 'פרס לשלום' ביפו. נכחו בו, בין היתר, נציגי פורד, ב.מ.וו, יונדאי, רנו, וולוו, פולקסוואגן, בוֹש ועוד.

בעשרות מפגשי "B2B", האורחים מרחבי העולם נחשפו לסטארטאפים וטכנולוגיות ישראליות כגון: מערכות Lidar, חיישני תנועה וחום לרכבים אוטונומיים, רובוט ההופך כל רכב לאוטונומי, מדרכה שמחליפה צבעי חניה, מגוון רחפנים, רכבים מקושרים ועוד.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

הנה כמה מהם:
Technologies – מפתחת סנסורי חישה מבוססי לייזר ומערכות מתקדמות, המספקים בזמן אמת מיפוי תלת ממדי ברזולוציה גבוהה של סביבת הרכב ומאפשרות נהיגה אוטונומית של רכבים. הפתרון החדשני יונגש לכלל השוק תוך הוזלה משמעותית במחיר ומזעור גודל המוצר. היצרנית 'אינוויז' הציגה במהלך הכנס דמו של החיישן המתקדם אשר סרק את חלל התצוגה והציג בזמן אמת על גבי מסכים מיפוי תלת ממדי.

AdaSky – מצלמה תרמית עבור כלי רכב אוטונומיים המזהה הולכי רגל, בעלי חיים וחפצים כללים, ביום או בלילה ובכל תנאי מזג אויר. במהלך הכנס אפשרו נסיעת מבחן ברכב שעליו מותקנות המצלמות התרמיות.

IVO Robot Driver – מיזם בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון, המציע פתרון לרכבים שאינם אוטונומיים ומציעים נהג רובוטי שיושב במושב הנהג והופך כל כלי ממונע לרכב אוטונומי תוך מספר דקות בלבד. הנהג הרובוטי, המצויד בכל החיישנים הנחוצים, יכול לנהוג בכל רכב באופן עצמאי.

ParaZero – השימוש ברחפנים בתעשייה מביא את הצורך לבטיחות מוגברת עבור רחפנים. המערכת שפותחה מזהה מצבי חירום, מאמצת שיטות להפחתת הסיכונים ומאפשרת נחיתת חירום של רחפנים באמצעות מצנח.

GreenQ – המערכת מאפשרת אופטימיזציה של כל תהליך איסוף הפסולת ב"משאיות זבל". עד היום, תהליך איסוף הפסולת אינו חכם ואין נתונים על איסוף הפסולת אונליין, לכן GreenQ, באמצעות חיישנים על המשאיות עצמן, מודדים בכל הרמה של מכלי האשפה את כמות הפסולת, המיקום והשעה. המערכת לומדת את קצב ייצור האשפה בכל אזור ובאמצעות מידע זה, המערכת תאפשר לבצע אופטימיזציה של מסלולי האיסוף ולבסוף משאיות האשפה ייסעו פחות קילומטרים, ייצרו פחות רעש וזיהום אוויר וכן יסייעו בהפחתת הפקקים.

ParKings – טכנולוגיה המאפשרת ניהול של משאב החניות בערים גדולות. אחד היתרונות של המערכת היא היכולת שלה להשתלב בכל דרך תשלום שקיימת (מדחן, אפליקציות חניה וכו') האלגוריתם של החברה מאפשר לזהות ולשריין חניות פנויות על פי דרישה.

Pyxis Automotive – מערכת למניעת הטלטולים בעת עצירת הרכב. בעזרת אלגוריתם ייחודי שעושה שימוש באמצעות מערכת ה- ABS או ה- Brake by wire, המערכת מציעה שיכוך לתנועות המרכב. הקהל כנס יכל להתרשם באמצעות נסיעת מבחן ברכב המצויד בטכנולוגיה זו.

Airscort – פלטפורמה לנחיתת רחפנים באופן אוטומטי. החברה מפתחת טכנולוגיה של תחנות עגינה שמאפשרת להוריד את הדאטה ולהטען מחדש. הטכנולוגיה מעניקה פתרון לבעיית זמן הסוללה והצורך במפעיל צמוד שיתחזק את הרחפן.

Autotalks – פלטפורמה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב (V2V) ובין כלי רכב לסביבה (X2V). החברה מפתחת שבבים עבור תקשורת חכמה בין מכוניות, והציגה בכנס לראשונה סימולטור חדש שהציג את התקשורת באמצעות כסאות קולנוע וטכנולוגיית VR (virtual reality).

ד"ר ענת בונשטיין, ראש התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, אמרה: "הכנס היום ממחיש את הפוטנציאל העצום הקיים בישראל בתחום הרכב והתחבורה. על מנת לממש הזדמנות זאת, לטובת השוק המקומי ובמטרה למשוך לישראל גופים בינלאומיים, הממשלה קיבלה החלטה לתמוך פיננסית ורגולטורית במטרה להטמיע בישראל חדשנות בתחום התחבורה – מרכב אוטונומי ועד תחבורה שיתופית. אנו צופים כי כבר בתחילת 2018, אנו נראה בישראל פיילוטים של פתרונות תחבורה חכמה והנעות חלופיות המשלבות תעשיה מקומית וחברות בינלאומיות".

ליאור זנו, מנכ"לית קהילת EcoMotion, אמרה: "מאז הקמת הקהילה היא כוללת יותר מ-5,000 חברים במאות מיזמים. בשנה בה הפכה ישראל למרכז חדשנות עולמי בתחבורה, עם מעל ל-500 חברות בתחום, גיוסים של כמעט 20 מיליארד דולר בארבע שנים, והתעניינות בינלאומית גוברת והולכת. האתגר הבא שלנו הוא לראות כיצד הטכנולוגיות מצליחות לשפר את חיי היום יום בתחום התחבורה".

כתיבת תגובה