אלו הערים ה'מחופשות' בישראל

נס-ציונה גבעתיים ורחובות – אלו הערים ה'מחופשות' ביותר לרכישת דירה • ת"א אמנם צברה את מספר החיפושים הגדול ביותר, אולם במספר חיפושים למודעה היא נדחקה למקום ה-13, מקום אחד אחרי בירת ישראל • יודגש: המדד אינו משקף את נתוני הערים החרדיות

נס ציונה במבט מהאוויר | צילום: Amos Meron, ויקיפדיה

נס ציונה גבעתיים ורחובות הן הערים המבוקשות ביותר למגורים, כך עולה מתוך נתוני חיפוש הדירות באתר 'יד 2' שהתפרסם היום. במהלך השנה האחרונה (מאי 2018 – מאי 2019) היו כ- 2.9 מיליון חיפושים לדירות יד שנייה לרכישה בתל אביב באתר יד 2,  יותר מכל עיר אחרת. אולם כאשר בוחנים את כמות החיפושים לדירות ביחס להיצע הדירות המוצעות למכירה (מספר המודעות) – מתגלה תמונה אחרת, לפיה העיר המבוקשת בישראל במדד זה היא דווקא נס ציונה, שבה נרשמו 293 חיפושים על כל מודעה.

אחרי נס ציונה במדד הערים המבוקשות של יד 2, מדורגת העיר גבעתיים – עם 175 חיפושים על כל מודעה. במקום השלישי ממוקמת העיר רחובות – עם 146 חיפושים על כל מודעה. את המקום הרביעי תופסת העיר ראשל"צ – עם 139 חיפושים על כל מודעה ובמקום החמישי העיר כפר סבא – עם 138 חיפושים.

בחמישייה השנייה של הערים המבוקשות מדורגות בהתאמה: חולון (135 חיפושים); הרצליה (132 חיפושים); מודיעין (126 חיפושים); אשדוד (122 חיפושים) ופתח תקווה (116 חיפושים). ירושלים, בירת ישראל והעיר הגדולה בישראל, מדורגת רק במקום ה-12 – עם 112 חיפושים על כל מודעה.

הטבלה כפי שהתפרסמה ע"י אתר יד 2

יבין גיל מור, מנכ"ל אתר יד 2, אומר: "נתון של מספר חיפושים לנכס ביחס להיצע הדירות מאפשר לזהות מקומות בהן הביקוש גובר על ההיצע או נמוך ממנו. במקומות בהם הביקוש גובר על היצע הדירות, לבעל הדירה יהיה בדרך כלל פשוט יותר למצוא קונה. לחילופין, במקומות בהם ההיצע גובר על הביקוש סביר להניח שתהליך המכירה יהיה ארוך יותר".

לדברי שמאי המקרקעין ישראל יעקב, "נס ציונה נמצאת על מפת הנדל"ן כבר מספר שנים בעקבות בנייתן של מספר שכונות חדשות במערב ומזרח העיר שמשכו לעיר אוכלוסיות חדשות. אולם בשנים האחרונות, התחלות הבנייה נמצאות בירידה – בעוד שהביקושים ממשיכים לעלות, ככל שהתדמית של נס ציונה כיישוב קהילתי עם חינוך איכותי מושכת אליה עוד אוכלוסייה ברמה סוציואקונומית גבוהה".

 

אחמד עמלה, מנכ"ל חברת וואשחי את עלמה, מסביר כי מודיעין, בשונה מערים אחרות, נהנית מגידול טבעי והגירה חיובית מירושלים, תל אביב, רמלה ולוד. הוא מוסיף כי "בימים אלו מתוכננת לקום שכונת מורשת החדשה אשר תיכלול 3,500 יח"ד אשר שווקו גם בתוכנית מחיר למשתכן. כמו כן, בתקופה הקרובה יפתח מרכז העסקים החדש של העיר שיכלול מרכז מסחרי ותרבותי לנוחות התושבים".

יצויין, שהמדד אינו סטטיסטיקה מדוייקת, זאת משום שהוא מתבסס אך ורק על נותני החיפוש באתר יד 2, בעוד שהרגלי פרסום וחיפוש הדירות משתנים ממקום למקום. בפרט הדבר נוגע לערים החרדיות המובהקות, שנעלמו כליל מכל רשימת עשרים הערים הנ"ל – כשההסבר לכך פשוט: במגזר החרדי ישנו קהל רחב מאד שאינו משתמש כלל באינטרט וברשת המקוונת, מה שמשליך על המגזר כולו – כולל אותם שמשתמשים באינטרנט. שכן העובדה שישנו ציבור גדול שאינו נמצא שם, הופכת את האתרים ליעד פחות אטרקטיבי עבור המפרסמים והמחפשים, למרות שבאופן כללי מדובר בתיווך חינמי.

כתיבת תגובה