אלייד במו"מ לרכישת עד 10% מ'לאומי קארד'

האם אלייד תרכוש מורבורג פינקוס 10% מלאומי קארד, במקום 20 האחוזים שהמוסדיים בישראל ביקשו לרכוש? • החיבור ל'אלייד' יעניק ללאומי קארד גישה ללקוחות אשראי רבים

מענה אנושי רחוק מהשגה? | כרטיסי אשראי של לאומי קארד

 קרן ורבורג פינקוס האמריקנית מנהלת מו"מ עם קבוצת אלייד במשא ומתן מתקדם לרכישת עד 10% מ'לאומי קארד', כך דיווח הבוקר 'כלכליסט'.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

למעשה, עד כה ניהלה קרן ורבורג פינקוס מגעים להכנסת גופים מהמוסדיים הישראליים המוכרים כשותפים ב-20% מ'לאומי קארד', אך נראה כי 'אלייד' שבראשות יצחק סוארי ומנוהלת על ידי יגאל שרייבר, המחזיקה גם בנתחים קמעונאיים ועסקיים שיביאו ל'לאומי קארד' גישה ללקוחות קצה ישירים – קוסמת לקרן ורבורג פינקוס יותר מהמוסדיים הישראליים.

קבוצת 'אלייד' שבשליטתה גם מנהרות הכרמל, חלק נכבד מחברת השילוח UPS, ונכסים במאות מיליוני דולרים בישראל ובאנגליה – מנהלת אפוא עתה מו"מ העוסק ברכישת 5-10% בלבד מ'לאומי קארד'.

'לאומי קארד' נרכשה (80% מלאומי, 20% מעזריאלי) בשניים וחצי מיליארד שקלים בחודש אוגוסט השנה, לאחר שקרן ורבורג פינקוס גברה על 'פרטנר' שביקשה אף היא לרכוש את הבעלות בחברת האשראי הענקית.

תחילה פורסם כי הקרן האמריקנית תכניס שותפים מהמוסדיים הישראליים לעסקה, תמורת 20% מהמניות, כאשר היא ניהלה מו"מ מול 'מנורה', 'הראל ביטוח', 'כלל ביטוח' ו'הפניקס'. עתה מתפרסם, כי הקרן תעדיף את 'אלייד', הן בשל היותה אחת מקבוצות האחזקה הגדולות בארץ, כשבין החברות שבשליטתה: צ'מפיון מוטורס, ואוטודיל, ניופאן וא.ל.מ, שמועדון לקוחות שיכלול כרטיס אשראי ייעודי, והן כדי להעניק הלוואות לאותם רוכשים. שת"פ כזה, יכול להעצים את 'לאומי קארד' עשרת מונים מ-20% של בעלות המוסדיים.

לפי 'כלכליסט', 'אלייד' צפויה לרכוש – אם אכן העסקה תצא לפועל – 5-10% מהבעלות ב-250-125 מיליון שקלים, אותו שווי ערך שלפיו רכשה הקרן האמריקנית את 'לאומי קארד' לפני ארבעה חודשים.

כתיבת תגובה