אל על לא עומדת בתחרות – רווחיה נחתכו ב93%

חברת אל על מפרסמת את דוחותיה הכספיים והתמונה העגומה עולה, טסים יותר, מוכרים יותר ומרוויחים הרבה פחות. גונן אוסישקין מנכ"ל אל על מסביר כי "במהלך שנת 2017 התמודדה החברה מול התחרות הגוברת בשוק התעופה הישראלי  כתוצאה מגידול משמעותי במספר המושבים של חברות זרות  ובמיוחד חברות ה Lowcost"

ירידה ברווחיות. מטוס אל-על | צילום אילוסטרציה: Mike Fuchslocher, שאטרסטוק

חברת אל על מציגה היום את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2017 והרבעון הרביעי של השנה והם נראים רע מאוד. הרווח מהפעלה בשנת 2017 הסתכם בכ-29 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 110.6 מיליון דולר ב-2016. הרווח לפני מס הסתכם בשנת 2017 בכ- 8.7 מיליון דולר בהשוואה לכ- 93.4 מיליון דולר ב-2016. החברה סיימה את שנת  2017 עם רווח נקי בסך של כ-5.7 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-80.7 מיליון דולר ב-2016.

הרווחים של אלעל נחתכו למרות שהכנסות החברה בשנת 2017 עלו בכ-3% ל- 2,097 מיליון דולר, בהשוואה  לכ- 2,038 מיליון דולר אשתקד; הגידול בהכנסות הינו פועל יוצא של המשך העלייה בכמות הנוסעים שהטיסה החברה בהיקף של כ-2.4% .

גם שיעור התפוסה (Load Factor) של החברה עלה ל-84.7%, לעומת 84% ב-2016, ונתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג בשנת 2017 עמד על כ- 28.5% לעומת 32.6% אשתקד, זאת לאור העלייה החדה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בהיקף של כ-16%, שיעור גבוה מקצב צמיחת פעילות אל על בנתב"ג שגדל בכ-2.4% והסתכם בכ- 5.6 מיליון נוסעים.

הוצאות ההפעלה גדלו בשנת 2017 בכ- 110 מיליון דולר ביחס לשנת 2016; בין היתר כתוצאה מגידול בהוצאות השכר, שהושפעו מהתחזקות השקל מול הדולר, מהסכמי העבודה, וכן מהפרשה למענקים בגין שנה קודמת. כמו כן, נרשמה עליה בהוצאות הדלק כתוצאה מעליה במחירי הדס"ל וכן הוצאה בגין שומת מס ועוד.

 

 

למרות שהכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2017 עלו ב-11% ל-512 מיליון דולר, לעומת כ-461 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד. החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2017 עם הפסד נקי של כ-29.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2016.

גונן אוסישקין מנכ"ל אל על מסביר כי "במהלך שנת 2017 התמודדה החברה מול התחרות הגוברת בשוק התעופה הישראלי  כתוצאה מגידול משמעותי במספר המושבים של חברות זרות  ובמיוחד חברות ה Lowcost. על אף הסביבה העסקית  המאתגרת, החברה רשמה גידול של כ-3%  בהכנסות, לצד זה רשמה החברה גידול בהוצאות שנבעו הן מהשינויים בשערי החליפין בעיקר של השקל מול הדולר שהשפיעו בין היתר על הוצאות השכר והן מעליה במחירי הדלק, ובהוצאות אחרות.

אל על מצויה בעיצומו של תהליך אסטרטגי של התאמת החברה לשינויים הנדרשים לשם שמירה על מעמדה התחרותי והמשך מיצובה כשחקנית המובילה בשוק התעופה הישראלי: ההצטיידות במטוסים החדשים והמתקדמים מדגם "הדרימליינר", שאנו רואים בה גורם משנה כללי משחק מבחינת החברה, אשר יביא לשידרוג חויית הנוסע ולחסכון בהוצאות התפעוליות של החברה; כמו גם הרחבת רשת הנתיבים בצפון אמריקה: בוסטון, מיאמי וסן פרנסיצקו  והגדלת תדירויות ביעדי אל על ; השקעה בעולמות הדיגיטל מתוך כוונה לייצר שיפור ושינוי מהותי בתחום חשוב זה וכן אינטרנט במטוסים.  בנוסף אנו ממשיכים לפעול, ולשמחתנו בהצלחה רבה, לשיפור הדיוק המיבצעי.

כמו כן, אנחנו בעיצומו של מהלך שינוי מתכונת הטיסות ליעדי  החברה באירופה על מנת לתת מענה אל מול  טיסות ה Lowcost שתופסות נתח הולך וגדל בנתב"ג. במסגרת זו איחדנו את כל מותגי החברה באירופה תחת המותג "אל על" לשיפור חווית הלקוח ובהמשך התייעלות תפעולית ולצד זה נשמור על מחלקת העסקים עבור לקוחות העיסקיים הנאמנים שלנו. המודל החדש מאפשר לנוסעי אל על לאירופה לטוס במחיר משתלם ולבחור בעצמם, תוך שקיפות מלאה, את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיהם.

 

תגובה אחת ל: "אל על לא עומדת בתחרות – רווחיה נחתכו ב93%"

  1. אלעל
    מפסידה משום שממשיכה לחלל שבת תחת שמות קש
    כמו סנדור וכו'
    היום לא צריך להיות מאמין זה כבר עובדות
    תסתכלו על הגרף של רבוע כחול לפני חילולי שבת ואחרי

כתיבת תגובה