'אל-על' מרגיעה את המשקיעים: ירידה לא מהותית בהכנסות

משבר הטייסים שממשיך להעיב על חברת התעופה הישראלית, מגיע לבורסה. החברה הודיעה לבורסה כי לנוכח הפרופיל הגבוה של הסיקור התקשורתי, היא מעדכנת שההוצאות גדלו מעט ואילו ההכנסות ירדו בהיקפים כספיים שאינם מהותיים

מטוס אל-על. צילום: תומר נויברג | פלאש 90

אמש (א), בשעת ערב מאוחרת, שלחה חברת 'אל-על' לבורסה הודעה למשקיעים במטרה להרגיע את חששותיהם מפני השלכות 'משבר הטייסים' על הכנסותיה. בהודעה נכתב "מזה כשנה ננקטות על ידי טייסי החברה, בהנהגת נציגות הטייסים בנציגות העובדים, פעולות המהוות, לטענת החברה, עיצומים בלתי חוקיים, המתבטאות בין השאר בחוסר נכונות לאיוש טיסות, התניית הסכמה לאיוש טיסה בדרישה לפיצול הטיסה, ריבוי הודעות על מחלות ועוד. עקב כך נאלצה החברה לעכב מועדי המראה של טיסות, לבטל טיסות או להעביר טיסות לביצוע באמצעות מטוסים חכורים של חברות תעופה אחרות.

בימים האחרונים מקפידה החברה לאייש טיסות בטייסים על פי הוראות ההסכם הקיבוצי וסירבה להיענות לדרישות טייסים שאינן מעוגנות בהסכם ולפיכך נגרמו ביטולי טיסות נוספים. השלכות השיבושים מתבטאות – מעבר לפגיעה במוניטין של החברה – בגידול בהוצאות ההפעלה, בעיקר בשל חכירת מטוסים, הוצאות שכר מוגדלות ועלויות שונות בגין ביטולי טיסות, וכן בירידה בהכנסות מכרטיסי טיסה, זאת בהיקפים כספיים שאינם מהותיים לחברה, נכון למועד הדיווח. החברה ממשיכה לפעול על מנת להשיב את פעילותה לסדרה ושואפת ליחסי עבודה תקינים עם כלל עובדיה".

השאלה היא אם ההבהרה כי אל-על אינה צופה ירידה משמעותית בהכנסותיה או בלשונה של החברה "היקפים כספיים שאינם מהותיים לחברה", היא משאלת לב או שיש לה על מה לסמוך. נציין כי גם יושב ראש ועדת הכלכלה, חה"כ איתן כבל וגם יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הצהירו כי בכוונתם להיכנס לעובי הקורה ולגשר בין הצדדים הניצים.

כתיבת תגובה