אל תשכחו לתדלק היום: בכמה יזנק המחיר הלילה בחצות?

הדלק צפוי להתייקר בפעם החמישית ברציפות, הלילה בחצות | הפעם, לאור היחלשות השקל מול הדולר, והצמדת מס הבלו למדד המחירים, העלייה לא תהיה פחותה מ-18 אג' לליטר בנזין | ההשלכה על המשק: ייקור בכל מוצרי הצריכה לצד ייקור מחירים במוצרים רבים ש'המתין' עד לאחר החג

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון מליאת הכנסת בתקציב המתוקן ל-2023-2024 | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בפעם החמישית ברציפות מחיר הדלק יעלה. משרד האנרגיה הודיע כי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.90 ש"ח לליטר, עליה של 18 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.75 ש"ח לליטר, עליה של 15 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

ברקע הוצאות החג הרבות וההתייקרויות העזות במשק שצפויות להיכנס לתוקפן לאחר החג, וכמובן על רקע חוסר היציבות האזורי ועלויות המלחמה – מס הבלו לא יוזל, ומחיר הדלק יעלה כאמור פעם נוספת בחצות הלילה הקרוב, בין שלישי לרביעי.

מדובר בעלייה של 18 אג' לליטר, שנוטלת בחשבון ייקור של כ-10% במחירי הנפט העולמיים לצד חישוב ערך השקל מול הדולר) ובסך הכל הדלק משלים עלייה של כ-90 אג' לליטר, בתוך פחות מחמישה חודשים.

בין הסיבות הנוכחיות שנמנו לייקור במחיר ניתן לציין את היחלשות השקל מול הדולר, אך גם כאמור, מס הבלו שמתעדכן בהצמדה למדד, כדי שהמדינה לא תפסיד משחיקת ערך הכסף. מי כן יפסיד? הנהגים והמשפחות. גם בעליית מחיר ישירה (המוערכת בכ-200 שקל נוספים בכל שנה) והן בעליית מחירים שתחול בעקבות הייקור בשינוע מוצרים וכדומה, ותתבטא היטב על מדפי רשתות השיווק. אם נדמה לכם שמדד המחירים יזנק בעקבות זאת שוב, ואיתו מחיר הדלק – אינכם טועים.

כל זאת כאמור, לצד ייקור מחירים שהמתין עד לאחר החג על ידי חברות ייבוא ושיווק רבות, לצד ייקור מוצרי החלב שעליו הודיעה המדינה מראש, עדכון מחירי החשמל ועוד.

 

כתיבת תגובה