אם כבר אתם דואגים, תדאגו לעתיד שלכם

במקום לשבת על הספה ולדאוג, הגיע הזמן שתדאגו לעתיד שלכם • כל יום שעובר מסיג אתכם לאחור • מי שמתקדם, בזמנים כתיקונם ובימי משבר הוא אדם בצמיחה, שצופה פני עתיד ומנצל כל הזדמנות לטובתו • קובי רוטנברג עם טיפ שיעזור לכם לעבור את ימי הקורונה הבודדים ולצאת מהם מחוזקים

מתכוננים לעתיד מוצלח | צילום אילוסטרציה: ranjith ravindran / שאטרסטוק

העולם נכנס להלם. מדינות רבות סגרו את שעריהן. אין יוצא ואין בא. ערים שלימות נכנסות להסגר ומדינאים כמו גם אזרחים, מסתובבים עם מבע של דאגה וחשש מפני הבאות על פניהם.

כן חברים, העולם המשוכלל שלנו, עם כל ההתפתחויות הטכנולוגיות שלו, נאלם דומיה. נגיף אחד קטן, כל כך קטן שנדרשות בדיקות עומק כדי לזהותו, הצליח לעצור את גלגלי ההתקדמות. ההתפתחות, החשיבה היוצרת, העשייה, ההתמדה שלנו כאנשים שרוצים תמיד להרוויח כלכלית כדי ליהנות ממנעמי החיים, הגיעו פתאום למבוי סתום. פתאום אנשים חוששים מכל דבר, יושבים בבתים, מפחדים וחוששים מה יהיה ביום המחרת.

אז בואו נעשה תרגיל קצר בשני שלבים שיעזור לנו להתאפס על מי אנחנו ומה אנחנו יכולים לעשות:

1. קחו דף ועט/עיפרון וכתבו לעצמכם רשימה של 20 הכישורים והתכונות שמייחדים אתכם. כן, ככה פשוט. מומלץ לשבת בחדר שקט ורגוע ולחשוב טוב על הרשימה. חשוב שהיא תכלול 20 פריטים ורק 20 פריטים.

2. כעת, צאו להפסקה. תעשו דברים אחרים למשך לפחות חצי שעה. כשאתם שבים לרשימה, צמצמו אותה ל 10 פריטים הכי בולטים ומשמעותיים שלכם ודרגו אותם לפי סדר חשיבותם.

מה הרווחתם? כמה דברים.

אתם מאופסים יותר על מי אתם, ומה אתם יודעים ומסוגלים לעשות. אתם מבינים שרק אתם מכיר את עצמכם הכי טוב שאפשר. אתם יודעים שרק כשתשבו ותעשו לעצמכם סדר בראש, תוכלו למנוע במקביל בלגאן מיותר בראש. אתם יכולים להשתמש ברשימה הזו כדי לזקק את העתיד שלכם, כבר היום.

מעל לכל, כל אחד מאיתנו מבין שהוא שווה. לשבת בבית ולדאוג, לא יקדם אותנו לשום מקום. לא עכשיו, בזמן הקשה שכולם עוברים, ולא בכל יום נתון. אין הבדל בין מי שיושב בבית כעת לבין מי שמובטל בימים כתיקונם ובטוח שלעולם לא ימצא את ג'וב חלומותיו. זה פשוט לא נכון. העתיד וההזדמנויות נמצאים תמיד מעבר לפינה.

אנשים מצליחים ומוצלחים הם אנשים שלא שוקטים על השמרים. לא נותנים למצבי לחץ ולזמנים קשים לשבור אותם. הם תמיד קמים בבוקר ואומרים "איך אני מתקדם במצב הנתון שיש לי?" ויוצאים ועושים. גם אם לצאת זה לצאת וירטואלית – בימינו, אתה קם ועושה.

חפשו שיתופי פעולה יעילים, אתגרו את עצמכם למצוא פתרונות. אם אתם ספקי שירותים שכעת לא ניתן לספק בגלל המצב בחוץ, המציאו את עצמכם מחדש. אני מכיר אנשים שנותנים שירותים במגוון תחומים ומנצלים את המצב לעסוק במשהו אחר.

העיקר, לא לשבת על הספה ולדאוג מה יהיה מחר. נצלו את הזמן ופַתְּחו מיומנויות, לִמְדו שפה, שפרו הבנה בדיגיטל, במחשבים, בניהול עסק. האינטרנט מוצף במידע וידע שאפשר להחכים ממנו בקלות ובחינם.

כששואלים אותי, מה יהיה מחר? אני עונה: מחר, אמשיך להתקדם.

כתיבת תגובה