"אם רוצים להלחם בפקקים, יש לפזר את מקומות העבודה הגדולים"

את הדברים אמר אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר בפתיחת ועידת CARS2018 והוסיף "בטכנולוגיה של היום אפשר לתקשר ביעילות מבלי להגיע פיזית למקום אחד". עוד טען לין כי נת"צ הוא מיתוס שיש לנתץ אותו, וכי בהסעת המונים צריך להתמקד ברכבות, רכבות פרברים.

אוריאל לין בכנס ועידת cars2018

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את ועידת הרכב cars2018  של איגוד לשכות מסחר  ואמר כי אחת מהבעיות של כולנו הם הפקקים, פקקי התחבורה, פקקי התעבורה בכבישי הארץ, כולנו יודעים היטב מהו המחיר הגבוה שאנחנו משלמים ומשלמים מאוד גבוה, באיכות החיים, איבוד שעות עבודה, תאונות דרכים וגם שימוש מיותר באנרגיה, שזה אומר הרבה כסף למדינה זו. בעיית הפקקים הולכת ומעצימה ונראה כי אין פתרון ואין כזה.

"אנחנו יכולים להשקיע המון בתעבורה ובכבישים, וזה חשוב. אך הפיצוץ בכבישים ימשיך ויעלה, לא משנה כמה נשקיע, גשרים, כבישים, בין עירוניים, הפקקים יגברו. במדינת ישראל יש לנו מלכוד פשוט, אנחנו קונים הרבה רכבים ונמשיך לקנות. בשנים 2016, 2017 נרשמו 550,000 רכבים והרכישה נמשכת. תקציב המדינה נשען במידה רבה מאוד על רכישת הרכבים. לא יעזור אם נשקיע בתשתיות, הפקקים יעלו. לכן צריך לחשוב בצורה שונה, להבין כי זו לא אחריות רק של משרד התחבורה, זה מחייב גישה כללית."

על כן, לין הציע רעיון מהפכני: "אני נוסע בכביש המהיר, מס' 2, מת"א לנתניה ואני רואה זרם של פקקים מנתניה לת"א, שואל עצמי למה הם נוסעים לת"א? בשביל לעבוד? כן. הם באים לשבת ליד פסי ייצור? לא, הם באים לעבוד עבודה משרדית, למה נוסעים מנתניה לת"א לעשות עבודה משרדית? למה כולם צריכים להצטופף בבניין גדול בת"א, אנחנו לא צריכים ריכוזים של משרדים במקום אחד, אנו צריכים לפזר את זה, שהעובדות והעובדים שגרים בנתניה יעבדו בנתניה. אם נבין שלא צריכים לעבוד פיזית באותו מקום, יש לנו את כל הטכנולוגיה לשנות זאת. אבל כדי שנעשה זאת, אנחנו צריכים לשנות את החשיבה ולהבין שאנחנו לא צריכים להביא את האנשים מהערים השונות אל תוך מרכז העיר, אפשר לפזר את אתרי העבודה וזה יוריד את עומס הפקקים. בדרך זו אנשים לא יגיעו ברכבים לת"א. על הממשלה לאמץ תכנית כלל לאומית עם כל גורמי התכנון להשגת מטרה זו. זה גם יחזק מאד את ערי הלוויין. "

עוד לדברי לין, "יש מיתוס, נת"צ, מה זה נתיב תחבורה ציבורית? השקענו מאות מיליארדים בתשתיות כבישים וכשאתם תקועים בפקקים בשני נתיבים, הנתיב השלישי פנוי, למה? כי הוא משמש נתיב תחבורה ציבורית. מה זה נתיב תחבורה ציבורית? גוזרים שליש מהתשתית כדי לעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים, אך זה לא עובד, אתם ממשיכים להשתמש ברכבים הפרטים כי אתם לא רוצים להמתין בתחנות האוטובוסים ולהתעכב. היום 2 שליש מהתעבורה היבשתית הוא ברכבים פרטיים ואין הצדקה לגזול שליש מהכביש. הנהג הישראלי לא יעבור לתחבורה ציבורית."

"בואו נתחיל לחשוב אחרת, בואו ננתץ את מיתוס הנת"צ, ונבין שמה שנקרא הסעת המונים, צריך להתמקד רק ברכבות, רכבות פרברים ולא בתנועה יבשתית של מכוניות.

התפיסה של תחבורה ציבורית יבשתית נכשלה ותמשיך להיכשל. יש לנו ניסיון של עשרות שנים שלא ייווצר שום שינוי מבני, הנתיבים של תחבורה ציבורית יוקדשו לתנועה מדוללת בעוד שאנו נתקע בשני הנתיבים הנותרים".

כתיבת תגובה