אנרגיה מתחדשת: זפירוס גייסה 145 מיליון ש' בהנפקה הראשונה

חברת האנרגיה המתחדשת זפירוס השלימה הנפקתה הראשונה בבורסה; גייסה כ-145 מיליון שקל | ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ- 1 מיליארד שקל אחרי הכסף | זפירוס מחזיקה בחוות הרוח הגדולה בפולין ונמצאת בשלבי הקמה, ייזום ותכנון של פרויקטים בפולין בהיקף מצרפי של כ- 620 מגה וואט | החברה צופה בשנת 2024 הכנסות בסך של כ-360 מיליון שקל

ירון קסטנבאום | צילום: דרור כץ

חברת האנרגיה המתחדשת זפירוס, בשליטת קרן תש"י, השלימה היום את הנפקת מניות ראשונה בבורסה בתל-אביב. במסגרת ההנפקה, גייסה החברה סך של כ-145 מיליון שקל, תמורת הנפקת מניות וכתבי אופציה למשקיעים. זפירוס, הפועלת בשוק בפולין, מנפיקה למשקיעים כ-15% ממניותיה, לפי שווי של כ- 1 מיליארד שקל לאחר הכסף.  את ההנפקה הובילו חברות החיתום לידר, אי.בי.אי, מנורה חיתום ולאומי פרטנרס. החברה יוצגה בהנפקה על ידי עורכי הדין רן פלדר, שיראל גוטמן עמירה וירדן עדס ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי.

זפירוס מנוהלת על ידי המנכ"ל ערן סער, וכיו"ר החברה מכהן יעקב אדרי. תש"י הינה בעלת השליטה בחברה עם אחזקות בשיעור של כ-63% ממניות החברה, ועם בעלי המניות האחרים ניתן למנות את קבוצת הראל השקעות ואשטרום אנרגיה מתחדשת (כ-11% לכל אחת מהן) וקרנות המורים והגננות (כ- 15%). במסגרת ההנפקה, בעלי המנית הנוכחיים  הזרימו סכום כולל של כ-54 מיליון שקל.

זפירוס פיתחה שורה של  פרויקטים בפולין, ובראשם פרויקט פוטגובו (Potegowo), שהינו פרויקט הרוח הגדול בפולין וכולל 8 חוות רוח במספר אתרים הפרוסים על כ- 100 ק"מ בצפון מערב פולין לא רחוק מהים הבלטי.  בפרויקט, שכושר הייצור שלו עומד כיום על כ-257 מגה וואט (כולל 98 טורבינות רוח),  הושקעו עד כה כ-340 מיליון אירו והוא החל לפעול בשנת 2020. כ- 60% מתפוקת הפרויקט עד שנת 2037 תימכר במחיר קבוע של כ- 250 זלוטי למגה וואט, צמוד למדד, בהתאם למכרזים בהם זכה הפרויקט ובנוסף 37% מהייצור עד שנת 2026 יימכר במחיר ממוצע של כ-315 זלוטי למגה וואט בהתאם להסכמי PPA.

בנוסף ל 8 חוות הרוח הפעילות בהספק 257 מגה וואט, פורטפוליו הנכסים של זפירוס כולל פרוייקט סולאר בהיקף של 55 מגה וואט בפיתוח מתקדם ו 3 פרוייקטים סולאריים ורוח בהיקף של כ 310 מגה וואט בייזום. 

מבחינת ביצועים עסקיים, זפירוס צופה כי היקף הכנסותיה יגדל מכ-251 מיליון שקל בשנת 2022 לכ-360 מיליון שקל בשנת 2024, ה-EBITDA הפרויקטלי שלה יגדל מכ-70 מיליון שקל בשנת 2022 לכ- 175 מיליון שקל בשנת 2024 וה-FFO הפרויקטלי יגדל מכ-35 מיליון שקל בשנת 2022 לכ- 130 מיליון שקל בשנת 2024.

קרן תשתיות ישראל, בניהולו של ירון קסטנבאום ובבעלות קבוצת הראל, ירון קסטנבאום ועו"ד יהודה רוה, הינה קרן פרייבט אקוויטי המתמחה בהשקעה בחברות ופרויקטים בתחום האנרגיה, תחבורה, כבישים, מים, איכות סביבה, לוגיסטיקה, תשתיות דיגיטליות, מתקנים ציבוריים ועוד. הקרן מנהלת כיום כ-10 מיליארד שקל.

לדברי ירון קסטנבאום, שותף מנהל בקרן תש"י: "הגיוס בתקופה סוערת כזאת בשווקים מהווה הבעת אמון של המשקיעים הקיימים והחדשים בחברה ובפוטנציאל העסקי הגלום בה בשנים הבאות. עם פרויקטים מניבים בעלי תזרים חזק ויציב, נכסים נוספים בשלבי פיתוח שונים והמזומן בקופתה, החברה נמצאת בעמדת זינוק מצוינת להפוך לשחקנית מובילה בשוק האנרגיות המתחדשות, כאשר היא עתידה להנות מהיכולות והניסיון שצברה בשנים האחרונות בכדי להשיג נתח מהיעד שהציבה ממשלת פולין להכפלת כושר הייצור של מתקני אנרגיה מתחדשת עד שנת 2040".

ערן סער, מנכ"ל זפירוס: "הנפקתה של זפירוס הינה נדבך נוסף בפיתוח פעילותה של החברה, הפועלת בשוק החשמל הצומח של פולין ובעלת נכסים פועלים ומניבים בהיקף של כ- 257 מגה וואט. אנו נמצאים כיום בשיאה של עשייה, עם צבר משמעותי של פרויקטים בהקמה, ייזום ותכנון, שיגדיל משמעותית את היקפי הפעילות של החברה בשנים הקרובות. הפיכתה של זפירוס לחברה ציבורית יגוון את מקורות המימון שלנו, יסייע לנו להאיץ את פיתוח הפרויקטים שלנו בפולין ובטריטוריות נוספות ולייצר ערך משמעותי לבעלי המניות".

יעקב (קוקי) אדרי, יו"ד דירקטוריון זפירוס: "אין ספק שכניסתה של זפירוס לשוק ההון הישראלי והפיכתה לחברה ציבורית, מהווה אבן דרך משמעותית ביישום התוכנית האסטרטגית, להתפתחות וצמיחת החברה, וכן תאפשר לנו להאיץ את תוכניות הפיתוח שלנו בהיקף מצרפי של קרוב ל- 620 מגה וואטבפולין ובמדינות יעד נוספות באירופה".

כתיבת תגובה