אפיניטי של ג'ארד קושנר נכנסה לשותפות בחלק מקבוצת 'שלמה'

קבוצת שלמה מכניסה את קרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר שותפה ב-15% בחברות הרכב והאשראי | מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן בחברה ישראלית | אפיניטי פרטנרס תשקיע כ-570 מיליון ש"ח לטובת המשך פיתוח פעילות הרכב והאשראי של החברה, לפי שווי של 3.8 מיליארד ש"ח

אסי שמלצר וג'ארד קושנר | צילום: עזרא לוי

קבוצת שלמה הודיעה היום (ד'), כי התקשרה בהסכם השקעה למכירת כ-15% מהון המניות של חברת הרכב והאשראי של הקבוצה לקרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס, שהוקמה ומנוהלת על ידי ג'ארד קושנר. התמורה עבור המניות עומדת על סך כ-570 מיליון ש"ח, המשקף לפעילות הרכב והאשראי שווי של כ-3.8 מיליארד ש"ח.

מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן בחברה ישראלית. הקרן הוקמה על ידי קושנר בשנת 2015.

קבוצת שלמה נחשבת לאחת ממובילות שוק שירותי הרכב בישראל וצברה מוניטין של למעלה מ-55 שנות פעילות, צי רכב המונה למעלה מ-78,000 כלי רכב, ונתח שוק של כ-30% מהענף. לאור זאת ובשילוב שדרת ניהול מקצועית, מנוסה וותיקה, אפיניטי פרטנרס רואה בפעילות שירותי הרכב של קבוצת שלמה בישראל הזדמנות להתרחבות עסקית. כמו כן, הקרן זיהתה את מודל הליסינג התפעולי הצומח והרווחי של קבוצת שלמה, כפתרון שאינו דורש התחייבות מהותית של הון והניתן לאימוץ בקלות, כמתאים למעמד הביניים ההולך וגדל בשווקים במזרח התיכון וצפון אפריקה.

ג'ארד קושנר, שותף, אפיניטי פרטנרס אמר: "אנו בטוחים בתחזית הצמיחה ארוכת הטווח עבור ישראל וכלל המזרח התיכון החדש. הצמיחה ההיסטורית של קבוצת שלמה היתה איתנה כסלע והעתיד שלה צופן לה המון הזדמנויות מרגשות".

ברט פרלמן, שותף, אפיניטי פרטנרס אמר: "אף שהיינו מודעים לעוצמתה של קבוצת שלמה בשוק, אנו מתרשמים אף יותר מאסי שמלצר ומכל הצוות בקבוצה. הגישה הבלתי מתפשרת אשר מתמקדת בלקוח הביאה לנאמנות מדהימה בקרב הלקוחות העסקיים והפרטיים שלה ואנו מצפים לסייע להם להרחיב עוד יותר את החברה."

אסי שמלצר, יו״ר קבוצת שלמה, מסר: "אנו גאים על כניסתה של קרן אפיניטי לשותפות עם קבוצת שלמה, המובילה את ענף הרכב בישראל מזה שנים רבות. מדובר בצעד משמעותי ואסטרטגי ומהווה ציון דרך היסטורי בפעילות הבינלאומית של הקבוצה ופוטנציאל אדיר להצפת ערך, בפרט בתחומי ההשכרה, הליסינג והאשראי.

"היום, מפעל החיים, שהקים אבי שלמה שמלצר ז״ל, חוצה את גבולות המזרח התיכון ועומד בפני פריצת דרך. שיתוף הפעולה עם ג'ארד קושנר ואפיניטי מסמל את המזרח התיכון עליו אבי תמיד חלם, אזור שבו ישראל היא שחקנית משמעותית עם פוטנציאל מתעצם לשגשוג כלכלי.

"קבוצת שלמה נהנית מצמיחה ורווחיות איתנה ומחלקת דיבידנדים לאורך השנים ותמשיך להשיא תשואה לטווחי זמן ארוכים. כניסת משקיע בעל ערך אסטרטגי, דוגמת קרן אפיניטי תסייע לנו בהרחבת הקשרים לעסקים ואיתור הזדמנויות כלכליות חדשות עבור חברות הקבוצה במזרח התיכון, בארה"ב ובמדינות נוספות", אמר אסי שמלצר.

כתיבת תגובה