247 יח"ד 'מחיר למשתכן' ישווקו ברוממה בירושלים

אקה נדל"ן זכתה במכרז לבניית 308 יח"ד במתחם רשות השידור – 247 מתוכן ישווקו כ'מחיר למשתכן' • מחיר דירה בת 90 מ"ר בלב האזור החרדי ירושלים לזכאים יעמוד על 1.9 מיליון שקלים • זהו מחיר המבטא הנחה של כ-800 אלף שקל ממחיר דירה דומה באזור זה בשוק החופשי • ואיך יעמדו המשפחות הזכאיות במחיר למשתכן בעלויות כאלו?

רשות השידור | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת אקה נדל"ן זכתה במכרז מחיר למשתכן, לבניית 308 יח"ד במתחם רשות השידור בירושלים. מתחם רשות השידור נמצא ברחוב תורה מציון בשכונת רוממה, על קרקע של כ־19 דונם, השייכת למנהל מקרקעי ישראל.

על פי התוכנית, במקום יוקמו שישה בניינים, בני 10-12 קומות. בין הבניינים יהיה שטח ציבורי פתוח, בהיקף של 2.3 דונמים. שטח הדירות הממוצע במתחם, יעמוד על 122 מ"ר ברוטו לדירה, כש-20% מיחידות הדיור במתחם, תהינה יחידות דיור קטנות, בנות עד 90 מ"ר. אקה נדל"ן שילמה עבור השטח 290 מיליון שקל, ועלות הבנייה המוערכת היא 630 מיליון שקלים.

פרט מעניין במכרז מציין, כי את השטח הציבורי הפתוח, יש לפתח כדוגמת השטח הפתוח שבין הבניינים בפרויקט היוקרה 'פסגות ירושלים', אותו בנתה אקה נדל"ן, כך שמבחינת החברה מדובר בסוג של סגירת מעגל.

247 יח"ד ישווקו במסגרת מחיר למשתכן ו-61 יח"ד ישווקו לשוק הפרטי. מחירי הדירות במחיר למשתכן, ישווקו לפי מחיר של 21,300 שקל למ"ר, כך שמחיר של דירה של 90 מ"ר, יעמוד על 1.9 מיליון שקל. מחיר המבטא הנחה של קרוב ל-800 אלף שקלים, ממחיר דירה דומה באזור זה בשוק החופשי.

מרבית הדירות במתחם, יהיו בגודל של 110 מ"ר, במחיר של 2.3 מיליון שקלים, המשקפים הנחה של 700 אלף שקלים, ממחיר דירה דומה באזור, שעלותה כשלושה מיליון שקלים. הדירות כוללות מרפסת, מחסן וחניה.

המחיר הגבוה יחסית, בו משווקות הדירות שמיועדות לזוכי תוכנית מחיר למשתכן, שרובם המכריע הם זוגות צעירים, ללא יכולת כלכלית גבוהה, מעורר תהיה על זהות הקונים במתחם, שנמצא באחד המקומות התוססים והמבוקשים בירושלים. מצד אחד ההנחה המפליגה על מחיר הדירה, שמגיעה לכ-800 אלף שקלים, יוצרת הזדמנות כלכלית של זכיה בפיס, אולם מאידך, המחיר הסופי – 1.9 מיליון שקלים, הוא עדיין רחוק מאוד מהישג ידם של זוגות צעירים רבים, במיוחד במגזר החרדי.

באקה נדל"ן מעריכים, כי בסופו של דבר ההיגיון הכלכלי יגבר: "הנחה כזאת לא מגיעה כל יום. הרבה זוגות שיש להם תמיכה של ההורים, יעשו הכל כדי לקנות דירה בירושלים, במחירים שהיו כאן לפני 10 שנים", אומר גורם בחברה.

9 תגובות ל: "247 יח"ד 'מחיר למשתכן' ישווקו ברוממה בירושלים"

  1. אני לא מצליח להבין, האם הזכיה במכרז היא לא לפי ההצעה הנמוכה ביותר למטר? כי א"כ איך יכול להיות שהצעה כזו גבוהה זכתה. והרי מחיר הפיתוח וכדו' אינו יותר יקר מבית שמש ובשאר הערים. וכן לא לשכוח שהקבלן מקבל כאן גם כמה עשרות דירות בשוק הפרטי.
    למישהו יש הסבר לדבר הזה?!?!?

  2. ההנחה לא קרובה למה שכתבתם, ובוודאי לא לאחר הצמדה למדד תשומות הבניה

  3. נכון שזה לא יקר יחסית למקום,
    אבל אין לזוגות צעירים במגזר החרדי גם את הסכום הזה.

  4. וואו מטורף

  5. מי שמבין טוב יודע שזה עיסקה מטורף

  6. שילמה עבור השטח 290 מיליון שקל, ועלות הבנייה המוערכת היא 630 מיליון שקלים.247 יח”ד ישווקו במסגרת מחיר למשתכן ו-61 יח”ד ישווקו לשוק הפרטי. ואם 2מ' ערך יח"ד לא הבנתי את העיסקה 900 מיליון ההשקעה .308 יח"ד כפול 2 מ' איך מסתדר

  7. כל מי שזוכה בדירה ויקנה אותה הם זוגות צעירים שלחמיו או לאביו יש הרבה כסף ורק פשוט אין להם דירה על השם שלהם תבדקו את זה לא מבין את הטירוף שעושים מחיר למשתכן בכזה אזור יקר כשבסופו של דבר רק משפרי דיור שחיים טוב את החודש יכולים להרשות לעצמם לחתום על משכנתא העלות של 8000 שח פלוס מינוס

  8. האם ידוע למישהוא האם הולך להיות הגרלת המשך בפרויקט הזה בקרוב?

  9. מה דעתכם יהיה הגרלת המשך למשפרי דיור?
    יש רק 50 דירות של 3 חדרים 80 מ"ר בערך 1.6 מליון
    השאר זה דירות 125-110 מ"ר קרוב ל2.6 מליון
    כמה כבר יש לזוגות צעירים 600 אלף אפילו מליון לא יוכלו לקבל משכנתא 1.6 מליון +תשומות בניה

כתיבת תגובה