'ארבה' התל-אביבית תשיק מערכת רדאר לנהיגה אוטונומית

Phoenix תומכת ביותר מ-2,000 ערוצים וירטואליים, מספקת תמונה מפורטת פי מאה של סביבת הרכב, סוגלת לזהות, להפריד ולעקוב אחרי מאות עצמים בו זמנית ולספק תמונה מפורטת להפליא של הסביבה ומאפשרת ביטול התראות שווא

ארבה. הדמיה | צילום: יח"צ

'ארבה', שמשרדיה ממוקמים בתל אביב, ומחזיקה במרכזי פיתוח עסקי ושירות לקוחות בארה"ב ובסין, הודיעה כי ייצרה מערכת Phoenix מבוססת על שבבים (Chipset) שפותחו בטכנולוגית 22nm RF CMOS המתקדמת. 'ארבה' הצליחה להביא לפריצת דרך טכנולוגית בביצועי הרדאר, ולא פחות חשוב, להפחית בעלויות הייצור ובדרישות האנרגיה של המערכת.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מערכת Phoenix היא מערכת הרדאר הראשונה בתעשיית הרכב שמפרידה בין עצמים בסביבה גם על פי גובהם. נתון המספק למעבדי הרכב "יכולת ראייה מרחבית", ובכך הופכת את הרדאר לחיישן המרכזי עליו ניתן להסתמך עבור נהיגה אוטונומית.

את המערכת החדשה, תציג 'ארבה' בהדגמה חיה על כלי רכב נוסע בתערוכת CES 2019 בלאס וגאס, וב- International Auto Show בדטרויט.

"השקת מערכת הרדאר על גבי שבבים בפיתוחינו, מהווה צעד משמעותי בדרך להפיכת החזון שלנו למציאות", אומר ל'ביזנעס' קובי מרנקו, מנכ"ל החברה. "הביצועים המתקדמים שאנחנו מציגים מאפשרים ליצרניות הרכב לראשונה להסתמך על הרדאר כחיישן מרכזי ואמין עבור הנהיגה האוטונומית".

מרנקו הוסיף וציין, כי "רמת הבטיחות הגבוהה שאנו מספקים באמצעות הרזולוציה גבוהה, ההפרדה לפי מיקום וגובה, וביטול התראות השווא תפתור רבים מהגורמים העומדים מאחורי התאונות האוטונומיות שהתרחשו בשנתיים האחרונות. על מנת להשיק רכב אוטונומי ברמה 3 ומעלה, יצרניות הרכב זקוקות לרדאר מתקדם מהמצוי בשוק. השקת ה- Phoenix נותנת לכך מענה, ומציבה את ארבה בעמדה מצוינת להוביל את השוק".

בעוד שלמערכות הרדאר הנוכחיות בשוק יש עד 12 ערוצי שידור וקליטה המגבילים את יכולתם למפות בדיוק את סביבת הרכב, Phoenix תומכת ביותר מ-2,000 ערוצים וירטואליים. כך מצליחה ארבה להשיג פריצת דרך בביצועי הרדאר בכמה פרמטרים: המערכת מספקת תמונה מפורטת פי מאה של סביבת הרכב, בהשוואה לרדארים מובילים בשוק הרכב העולמי.

Phoenix מסוגלת לזהות, להפריד ולעקוב אחרי מאות עצמים בו זמנית ולספק תמונה מפורטת להפליא של הסביבה בשדה ראייה רחב ולטווח הארוך הכפלת רגישות הרדאר, כך שיוכל להפריד ולהבדיל גם בין עצמים סמוכים, קטנים וגדולים, נייחים ונעים כפי שנחוץ בסביבת הנהיגה הצפופה.

בנוסף, מאפשרת המערכת ביטול התראות השווא. נתון קריטי עבור תעשיית החיישנים של הרכב האוטונומי (קריאה מוטעית של חיישן, התראה שווא, הם סיכוני חיי אדם).

חשוב לציין כי על אף השדרוג הטכנולוגי, עלויות הייצור עבור ערוץ רדאר נמוכות מהמקובל בשוק. נתון זה, כמו גם ההפחתה הניכרת בצריכת האנרגיה של המערכת הושגו בזכות השימוש בטכנולוגיית השבבים המתקדמת22nm RF CMOS.

כתיבת תגובה