אשטרום זכתה במכרז לבניית 450 דירות ב"מתחם הדסה"

מתחם הדסה בשכונת קריית היובל בירושלים כולל מאות דירות לשכירות ארוכת טווח. אשטרום תשלם עבור הקרקע 176.6 מיליון שקל • 338 דירות בפרויקט מיועדות לשכירות ארוכת טווח. שאר הדירות מיועדות למכירה

הדמיית פרויקט מתחם הדסה הקטנה. מקור: יח"צ

ועדת המכרזים של 'דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעה כי קבוצת 'אשטרום' היא זו שזכתה במכרז 'דירה להשכיר בהדסה הקטנה' תמורת 176.6 מיליון שקלים. שמונה חברות ניגשו למכרז ובהן דונה, אפריקה ישראל, שפיר הנדסה, אזורים, אביב – סלע קפיטל, שיכון ובינוי , מנרב – מגוריט ואשטרום שזכתה לבסוף.

ההצעות התייחסו לרכישת קרקע להקמת פרויקט מגורים, הכולל 450 יחידות דיור, מתוכן – 338 להשכרה לטווח ארוך, היתר – 112 יחידות מיועדות למכירה. הפרויקט ממוקם בשכונת קריית היובל בירושלים, בין הרחובות הנרייטה סאלד, יעקב טהון וצ'ילה, ובסמוך ל"גן המפלצת".

התכנית קודמה על ידי החברה הממשלתית לדיור – חברת דירה להשכיר, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, עיריית ירושלים ומטה הדיור במשרד האוצר והיא תוכננה על-ידי האדריכל יגאל לוי. התכנית כוללת, כאמור, 450 דירות בארבעה מגדלים בני שמונה עשרה קומות כל אחד ואף שטח של 6,000 מ"ר למסחר ותעסוקה.

בתיאום עם מטה הדיור במשרד האוצר, ובמטרה לאפשר ביצוע פרויקט שייתן מענה לביקוש השכירות וישמור מחיר מוזל עבור השוכרים, הוחלט כי בניין אחד מתוך ארבעת בנייני הפרויקט, ייצא למכירה מידית. עוד ייבנו בפרויקט: מרתפי חניה, שטחי מסחר, ושטחים ירוקים לרווחת תושבי המתחם. בתום תקופת הפעלה בת עשרים שנים יהיה היזם רשאי למכור את הדירות בשוק החופשי.

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו), הביע שביעות רצון מתוצאות המכרז ואמר: "תוצאות המכרז מוכיחות את הצורך הציבורי בהיצע גדול של דירות לשכירות ארוכת טווח. לצד תכנית מחיר למשתכן, פיתוח שוק מוסדי להשכרה ארוכת טווח הוא חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור. אנו מתכוונים להמשיך ולהקצות קרקעות בכדי להגדיל את היצע יחידות הדיור להשכרה ארוכת טווח בכל רחבי הארץ. פרויקטים מהסוג הזה מייצרים אלטרנטיבה עבור הזוגות הצעירים שלא מעוניינים או לא יכולים לרכוש דירה".

עוזי לוי, מנכ"ל החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', אמר עם פרסום תוצאות המכרז כי "כמו במכרזים הקודמים, גם במכרז הזה התמודדו טובי היזמים. מדובר באחד הפרויקטים הגדולים, המורכבים והמעניינים ששיווקה החברה, גם הוא בלב אזור הביקוש. המודל הכלכלי של הפרויקט ומיקומו המיוחד, אפשרו לנו ליצור פרויקט אטרקטיבי לשוכרים ואלטרנטיבה לשוק המגורים, כך שניתן יהיה להתגורר בו בשכר דירה קבוע, לאורך זמן ובהרבה שקט נפשי".

כתיבת תגובה