אשראי חסר תקדים לעסקים קטנים

בנק 'הפועלים' ו'כלל ביטוח' משיקים קרן ייעודית למתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של שמונה מיליארד שקל, ומקיימים כנס ארצי ליועצים כלכליים ורואי חשבון חיצוניים.

הסינים יבואו לכאן? צילום נתי שוחט פלאש90

בעוד שהמדינה מגרדת מאה מיליון שקל לסייע לעסקים במצוקה, בנק הפועלים מודיע היום (ד) כי בכוונתו להרחיב את שיתוף הפעולה שלו עם יועצים כלכליים ורואי חשבון חיצוניים, במטרה להעניק תמיכה מתמשכת לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. המהלך מתבצע במסגרת השקת "קרן פועלים לעסקים", בשיתוף חברת הביטוח 'כלל'. הקרן תעניק אשראי בהיקף של שמונה מיליארד שקל לעסקים קטנים ובינוניים. כך לדברי הבנק.

בבנק אומרים כי לרגל השקת הקרן יקיים הבנק כנס ארצי ליועצים כלכליים חיצוניים ורואי חשבון, במהלכו תוצג פעילות הקרן, שצפויה להיות הקרן המובילה בישראל לליווי עסקים קטנים ובינוניים. עוד אומרים שם כי כיום, יותר ויותר עסקים עושים שימוש ביועצים כלכליים וברואי חשבון לבניית תוכנית עסקית ולשיפור ההתנהלות של העסק, וההערכה היא שמגמה זו תתחזק גם בקרב עסקים קטנים שהשתמשו פחות בשירותים אלה.

הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, רונן שטיין, אמר: "אנו מאמינים כי העסקים הקטנים מהווים גורם מרכזי בצמיחת המשק הישראלי. לעסקים הקטנים תרומה מכרעת לגידול במספר מקומות העבודה ולחיזוק המרקם החברתי בישראל. היועצים הכלכליים אשר עומדים לצד העסקים הקטנים, הם אחד ממוקדי הפעילות החשובים בזירת העסקים הקטנים. לרגל השקת 'קרן פועלים לעסקים', החלטנו להדק ולהרחיב את שיתוף הפעולה איתם, לטובת הלקוחות ולקידום צמיחת העסקים במשק. השילוב של ליווי בנקאי מקצועי על ידי בנקאי עסקים בבנק הפועלים יחד עם ייעוץ ותמיכה של יועצים כלכליים חיצוניים, במסגרת קרן האשראי הגדולה מסוגה בישראל, נותן מענה ייחודי לעסקים קטנים ובינוניים".

בבנק אומרים כי הקרן תעניק לעסקים קטנים ובינוניים הלוואות חדשות בהיקף שנתי של שני מיליארד שקל לתקופה של לפחות ארבע שנים, וכך תעמיד סכום מצטבר, חסר תקדים במערכת הפיננסית בישראל, בסך שמונה מיליארד שקל. ולנו נותר רק לשאול מי יהיו העסקים שייהנו מכספי הקרן, אלה שזקוקים נואשות לאשראי, או אלה שיכולים להסתדר גם בלעדיו.

כתיבת תגובה