באר שבע: שכונת פארק הנחל תורחב בכ-1,300 יח"ד

התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל להרחבת שכונת פארק הנחל בבאר שבע – "שכונת בית אשל" הכוללת כ-1,290 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר – הוחלטה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז הדרום | התכנית עוסקת בהקמת שכונת מגורים חדשה בשטח של כ-241 דונם, ממערב לשכונת פארק הנחל ומצפון לנחל באר שבע ובממשק עם האתר הלאומי בית אשל | השכונה תכלול סה"כ כ-1,290 יח"ד בתמהיל מגוון, מתוכן כ-300 יח"ד לדיור מוגן, לצד שטחים למסחר ותעסוקה (כ-12,000 מ"ר) מבני ציבור (כ-35,000 מ"ר), מערך דרכים ותשתיות, שטחים למוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים

תכנית שכונת בית אשל, באר שבע | הדמיות: יער-קורין ניהול תכנון בע"מ

התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל,  בשיתוף עם עיריית באר שבע, להקמת שכונת המגורים החדשה, גובלת במערב בפארק נחל באר שבע, במזרח בשכונת פארק הנחל, בדרום בכביש 25, בצפון בפארק נחל באר שבע ובממשק עם אתר לאומי בית אשל. בתכנית מוצעת כניסה חדשה מהשדרה המרכזית, כמו גם דרך לכניסת כלי רכב מצפון.

היקפי הבניה בתוכנית כוללים כאמור כ-1,290 יח"ד בתמהיל דיור מגוון לרבות דיוריות, דיור מיוחד (כ-300 יח"ד בשטח של כ-15,000 מ"ר), דירות קטנות למגוון אוכלוסיות ודיור להשכרה בהישג יד. עוד כוללת התכנית כ-11,500 מ"ר למסחר ולתעסוקה וכ-33,000 מ"ר למוסדות חינוך וציבור, מערכת דרכים, שטחים למוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. הצפיפות הממוצעת בתחום התכנית היא כ-14 יח"ד לדונם נטו. 

התכנית מהווה המשך של שכונת פארק הנחל מערבה. מוצע המשך בניה של 8 קומות לאורך השדרה הראשית עם חזית עירונית פעילה ובניה מרקמית, "בתי חצר", של 5 קומות סביב ליבה של מגרשי ציבור הכוללים מוסדות חינוך וגנים שכונתיים.

התכנית מציעה דיור מוגן עם חזית מסחרית ושטחים ציבוריים על השדרה הראשית הפעילה, בסמיכות לכביש 25 המציע נגישות מיטבית לתחבורה הציבורית לאורכו, בקרבת פארק הנחל, אתר בית אשל ומול מתחם הקאנטרי קלאב המתוכנן להיבנות ממערב.

התכנית מייצרת ממשק חשוב עם אתר לאומי בית אשל ומחברת אותו לעיר באמצעות ציר ירוק המחבר את השדרה עם אתר בית אשל, מכללת מוס, בואכה לאמפיתיאטרון והפארק.

עורך התוכנית, יער אדריכלים, חברת "יער-קורין ניהול תכנון בע"מ".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ברך על הפקדתה של שכונת בית אשל בבאר שבע וציין כי "השכונה העתידית תייצר מרקם פעיל ואורבני הכולל שימושים מעורבים למגורים בתמהיל דיור למגוון האוכלוסיות הכולל דיור מוגן, שטחי תעסוקה, חזיתות מסחריות, דרכים ומערכת שבילים ירוקים שתחבר את השכונה עם האתר הלאומי בית אשל ופארק נחל באר שבע הנמצאים בסמיכות לה".

כתיבת תגובה