"בבצ'יק מנהל את משרד השיכון? אולי בשיח של כתבים"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יאיר פינס בוועידת הנדל"ן של מקור ראשון: "בגלל שאין תקציב מדינה רוב הפרויקטים לא קיבלו מענה" • על הקושי בתשלום המשכנתאות בתקופת הקורונה: "לא רואים אינדיקציות משמעותיות לכך שמשקי בית לא מצליחים לשלם משכנתא או תשלום לקבלן. זו ממש לא תופעה" • על התמודדות המשרד בזמן שאין תקציב מדינה: "בגלל שלא אושר עדיין תקציב רוב הפרויקטים עוד לא קיבלו מענה" • על הדיווחים שבבצ'יק עוזרו של ליצמן הוא זה שמנהל בפועל את המשרד: "יותר בשיח של כתבים, לא מתחבר למציאות כמו שהיא בשטח" • ועל הבנייה ביו"ש "הזווית שלנו היא מקצועית. ברגע שיש אישור אנחנו רצים ומסתערים. יש לנו על השולחן 1000 יחידות דיור באפרת שמחכות לאישור התוכנית במשרד הביטחון"

יאיר פינס, מנכ''ל משרד השיכון בוועידת הנדל''ן | צילום: ועידת הנדל''ן הלאומית, מקור ראשון

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יאיר פינס התראיין היום לסגנית עורך מקור ראשון אורלי גולדקלנג במסגרת ועידת הנדל"ן הלאומית של העיתון. בראיון התייחס פינס לקושי בתשלום המשכנתאות בתקופת הקורונה: "אנחנו לא רואים אינדיקציות משמעותיות לכך שמשקי בית לא מצליחים לשלם משכנתא או תשלום לקבלן. זה ממש לא תופעה. אפשר להסביר את זה בכמה דרכים – הממשלה שמה יד בכיס והיא העבירה את דמי האבטלה ופיצוי לעסקים ובנוסף הבנקים אפשרו דחייה של תשלומי המשכנתא".

על תפקוד המשרד בהיעדר תקציב מדינה: "בגלל שלא אושר עדיין תקציב, רוב הפרויקטים שעליהם אנחנו מדברים עוד לא קיבלו מענה. למרות שהממשלה הקצתה כ750 מיליון שקל לטובת תשתיות תומכות דיור, זה לא נתן מענה לרוב הצרכים. ניתן לומר שהיום הפרויקטים שעומדים על השולחן, רק לטובת ענף הבנייה, הם בסדר גודל של 14 מיליארד שקל".

על השר ליצמן והדיווחים כי עוזרו בבצ'יק מנהל את המשרד: "משרד ממשלתי צריך שר חזק פוליטית שיודע להעביר מהלכים בממשלה ובכנסת. השילוב של דרג נבחר שנותן את החזון בשילוב עם גורם מקצועי שיודע לבצע ולתרגם את החזון לצעדי מדיניות זה השילוב המיטבי. ליצמן הוא שר ותיק ומנוסה ויש לו עוזרים ותיקים ומנוסים. המשרד מנוהל היום עם שר מאוד דומיננטי שיודע מה הוא רוצה שמוקף בצוות יועצים שמסייע לו. ליצמן יודע להפריד בין הפוליטיקה והדרג המדיני לדרג המקצועי, כך שאני מרגיש מאוד בנוח בעבודה מול השר וכל העוזרים. מה שציינת זה יותר בשיח של כתבים, זה לא מתחבר למציאות כמו שהיא בשטח".

סגן השר יעקב ליצמן ומוטי בבצ'יק | צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

על הבנייה ביו"ש כפתרון למשבר הדיור: "אנחנו מתייחסים ליו"ש מזווית מקצועית. כשיש אישור מדיני אנחנו אצים ורצים להספיק את השיווק, להעמיד את הוצאות הפיתוח ולדאוג לכך שהדירות יבנו. כשיש אישור ותב"ע בתוקף אנחנו רצים ומסתערים אליה. אני מקווה שגם השנה נצליח לשווק ביו"ש. יש לנו על השולחן 1000 יחידות דיור באפרת שמחכות לאישור התוכנית במשרד הביטחון".

כתיבת תגובה