בב"ש כמו בבית שמש. היזמים הגיעו רק אחרי שינוי תנאי המכרז

אחרי שני כשלונות מהדהדים בבאר שבע, החליטו ברשות מקרקעי ישראל לשנות את תנאי המכרז – וראה זה פלא: היזמים התמודדו וזכו במכרזים, כולל חברות שזו הפעם הראשונה שהם מתמודדים במסגרת מחיר למשתכן

מבט פנורמי על בירת הנגב. צילום: Leonard Zhukovsky | שאטרסטוק

בבית שמש נדרשו לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) שני כישלונות במכרז כדי לשנות את התנאים. רק אז התמודדו יזמים וזכו. כעת מתברר שאותו דבר בדיוק קרה גם בבאר שבע – וגם שם רק בפעם השלישית החלו יזמים להתמודד ולזכות.

בפעם הראשונה שהמכרז התפרסם בחודש ספטמבר נרכשו פחות משליש דירות (360 מתוך 1,100 ששווקו) והמכרז בוטל. ואילו בפעם השנייה – בחודש שעבר – כלל לא הוגשו הצעות למכרז והוא שוב בוטל.

הפעם, כלקח מהכישלונות, החליטו ברמ"י לשנות את תנאי המכרז כך שהמחיר המקסימלי למ"ר עלה ל-7,500 שקל לעומת 6,800 שקל במכרזים שפורסמו קודם לכן, כך שהשינוי דרבן יזמים להגיש הצעה במחיר גבוה יותר, באופן יחסי. המכרז הנוכחי עדיין לא הושלם במלואו, שכן רק ארבעה מתחמים מתוך השישה (516 מתוך 744 דירות) שווקו בהצלחה ואלו הנותרים יוצאו למכרז נוסף.

עם זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שמרבית הדירות שווקו. מה שמוכיח שהיזמים והקבלנים לא ניגשים לשום מכרז ללא שיש בו כדאיות כלכלית. מחברת הנדל"ן 'ארזים', דווח כי זכתה במכרז (השלישי) בשני מתחמים. בהם יוקמו 284 יחידות דיור. במתחם הראשון תבנה ארזים ארבעה בניינים בני עשר קומות כל אחד בשטח כולל של 10,616 מ"ר.

בבניינים אלה ייבנו 115 יחידות דיור במסגרת 'מחיר למשתכן' ועוד 29 יחידות דיור שיוצעו למכירה לקהל הרחב. סכום זכייתה והתחייבותה של החברה היה לפי 7,389 שקלים למ"ר והוצאות הפיתוח הצפויות עומדות על כ-27 מיליון שקל. במתחם השני תבנה החברה ארבעה בניינים, גם הם בני עשר קומות כל אחד. בנייה זו תשתרע על שטח של כ-9.5 אלף מ"ר. גם כאן יחס הדירות די זהה. 112 יחידות דיור במסגרת "מחיר למשתכן" ועוד 28 דירות שישווקו לכלל הציבור.

גם במקרה הזה, המחיר שהציעה החברה היה די דומה למתחם הקודם. ארזים הציעה מחיר של 7,289 שקלים למ"ר. אולי בגלל שבמתחם הזה הוצאות הפיתוח הצפויות מוערכות בכ-25.5 מיליון שקל.

 

כתיבת תגובה