בגלל הפרוזבול: קצבאות הביטוח הלאומי יוקדמו

מדובר בקצבאות שנכנסות ב-28 לכל חודש | החודש, בשל ראש השנה תכנן ביטוח לאומי להכניס את הקצבה ביום שישי, ה-23 לחודש, ערב ראש השנה | לאחר שבביטוח הלאומי הבינו כי קיימת משמעות מהותית עבור מקבלי הקצבה שומרי המצוות, הקצבאות יוקדמו ל-21 לחודש

מאיר שפיגלר בכנס אילת ה-25 לנושאי עבודה | צילום: ארן דולב

קצבאות הביטוח הלאומי יוקדמו בשבוע כדי ש'שטר הפרוזבול' יוכל לחול גם עליהן.

לאור שנת השמיטה המתקרבת והצורך בעשיית שטר פרוזבול כדי לא לשמט את החובות, פנו מספר רבנים לח"כ יעקב אשר ועוררו על כך שמכיון וגם עבור הכספים המופקדים בחשבונות הבנק נדרש פרוזבול, יש צורך בהקדמת הפקדתן של קצבאות הביטוח הלאומי כדי לאפשר עוד מספר ימים לעריכת הפרוזבול באופן שיחול גם על כספים אלו.

הצורך בהקדמה הוא משום שכסף שנמצא בבנק מתייחסים אליו הלכתית ככסף שהבנק חייב ללקוח, ולכן נזהרים שלא יכנס לחשבון העו"ש כסף בין חתימת הפרוזבול לראש השנה – מועד שמיטת הכספים בפועל.

מדובר בקצבאות שמופקדות מדי ה-28 לחודש הלועזי, כך שההפקדה הקרובה אמורה הייתה להיות בצום גדליה אלא שבביטוח הלאומי תכננו להקדים זאת ליום שישי ה-23 לחודש כדי להפקיד את הכסף לפני ראש השנה, אולם זה היה מחייב את הציבור לערוך את הפרוזבול רק לאחר הפקדת הקצבאות, כך שנותר רק את ערב ראש השנה עצמו לעשיית הפרוזבול.

ח"כ יעקב אשר שוחח עם מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, וסיכם עמו על הקדמת הפקדת הקצבאות ביומיים נוספים, לתאריך ה-21 לחודש, כך שיינתן זמן מורחב יותר לעריכת הפרוזבול. כמו כן – כמובן, שהקדמת הקצבאות תסייע למשפחות מקבלי הקצבה בהיערכות והקניות לחגים.

כתיבת תגובה