בג"ץ קבע פה אחד: גזירת המעונות – לשנה"ל הבאה

בג"ץ בהחלטה דרמטית בעתירת המעונות: הקיצוץ במעונות היום יידחה לשנת הלימודים הבאה | לפי קביעת ביהמ"ש, החלטת שר האוצר שמשפחות אברכים יפסיקו באמצע שנה"ל ליהנות מסבסוד שכר הלימוד במעונות היום, אינה עומדת בכללי המשפט המנהלי

אברכים ובחורים לומדים בהיכל התורה של בעלזא | צילום אילוסטרציה: אביר סולטן, פלאש 90

בג"ץ הודיע בצהרי היום (ד) על החלטתו בעניין העתירה שהוגשה ע"י ארגון 'אמת ליעקב' ועותרים נוספים, בבקשה לבטל או לדחות את הקיצוץ בסבסוד מעונות היום לאלפי משפחות אברכים כפי שקבע שר האוצר ליברמן.

הסבסוד יימשך, על פי קביעת בג"ץ, עד סוף שנת הלימודים הנוכחית.

בהחלטה שהתקבלה פה אחד קבעו השופטים, כי גם הדחייה שהושגה בעבר, ולפיה מניעת הסבסוד לא תהיה מיידית אלא באמצע שנת הלימודים הנוכחית, לא עולה בקנה אחד עם כללי המשפט המנהלי. לפיכך, אמות המידה הנוכחיות של תבחיני התמיכה יישארו בתוקפן עד לסוף שנת הלימודים תשפ"ב.

עורכי הדין אוריאל שטרן, יונתן פלדמן ושמואל מקלב המייצגים את העותרים, אמרו עם קבלת החלטת בג"ץ: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לקבל את עמדתנו הבלתי מתפשרת כפי שהובאה על ידינו ובהרחבה בעתירה ובמהלך הדיונים בבית המשפט, על היעדר הצדקה לתחולה מיידית של ביטול סבסוד המעונות.

"אנו קוראים לשר האוצר לקבל החלטות בענייניות במקצועיות ועל פי כל כללי המשפט המינהלי ולא בשרירות או מתוך שיקולים זרים. ככל והדבר לא ייעשה – לא נהסס גם בעתיד לפנות לערכאות המתאימות לקבלת סעדים נוספים".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר: "אני מברך על החלטת הבג"צ לדחות השנה את גזירת ליברמן שמשפחות אברכים תהיינה חייבות לשלם מחיר מלא על המעון של ילדיהם.

"אמנם בית המשפט לא התמודד עם הנושא עצמו כאשר האישה עובדת והאב לומד תורה, שיימשך הסיבסוד גם בשנים הבאות, והוא רק נתלה בעילה המשפטית שאי אפשר לשנות את הסבסוד בקרוב ובתוך שנת לימודים.

"אני מקווה כי עד שנה הבאה בעזרת השם נתפטר מהממשלה הרעה הזאת ובעיקר מהאיש הרע והאכזר ליברמן".

ח"כ אורי מקלב על פסיקת בג"ץ המעונות: "הבג"ץ משקף בפסיקתו את הדורסנות והרוע של הממשלה להביא גזירה זו תוך פגיעה בכל מנהל תקין בדורסנות מנהלתית ובדרישה לעשות את הדברים באופן מיידי. יחד עם זאת לצערנו גם בפסיקה זו נשארה עדיין הגזירה הנוראה הרודפת נשים המפרנסות את משפחתם – החרב הזו עדיין מתנוססת באוויר ובזה הציבור החרדי לא יקבל את ההגנה מבית המשפט".

ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה על בג"ץ המעונות: "אפילו שופטי בג"ץ הבינו שהצעד הברוטלי של ליברמן נגד האמהות החרדיות לא עומד בשום מבחן חוקי והגיוני וזרקו אותו מכל המדרגות, אני מברך את ארגון אמת ליעקב והעותרים על עבודה משותפת ונחושה נגד הגזירה הדרקונית הזו. בעזרת השם, עד שנה"ל הבאה הממשלה הרעה הזו תחלוף מן העולם יחד עם שלל גזירותיה".

ח"כ משה ארבל אמר בתגובה כי "החלטת בג״צ פה אחד בנושא גזירת המעונות מעידה על השנאה של ממשלת הזדון ללומדי התורה שהעבירה אותם על דעתם ועל שומרי הסף שנרדמו בשמירה. הסכנה הגדולה לצערי רק נדחתה לשנה הבאה. תפילתנו שזכות עמל התורה של אברכי הכוללים, שיזכו לסבסוד מעונות השנה הזו, תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

כתיבת תגובה