בדיקות שכר חיצוניות עושים רק עם בודק מוסמך

על פי חוקי מדינת ישראל, ישנה אחריות על מקבלי שירותים מחברות קבלן לוודא כי תנאי השכר של עובדי הקבלן ניתנים על פי החוק (בתחומי ניקיון, אבטחה והסעדה). לשם כך בוחרים מעסיקים רבים שנהנים משירותי קבלנות לבצע בדיקת שכר חיצונית של תנאי העובדים האלו. בדיקת השכר נעשית על ידי בודקי שכר מוסמכים שהוכשרו לכך.

FREEPIK

בדיקות שכר נעשות גם לצורך ביטול עיצומים כספיים שמוטלים על ידי משרד העבודה. הבדיקות נועדות כדי להוכיח כי תיקונים שהיו מחויבים להתבצע אכן בוצעו וכי ניתן לבטל את העיצומים הכספיים שהוטלו. בדיקות השכר גם משמשות למתן חוות דעות מקצועיות בהליכים משפטיים שונים.

מי יכול לעבוד כבודק שכר?

לא כל אדם יכול לעבוד כבודק שכר מקצועי. תקנות העבודה שאושרו בשנת 2011 קובעות שמי שמקבל אישור בודק שכר מוסמך צריך לעמוד בכמה תנאים. הוא צריך להיות בעל מקצוע בתחום רלוונטי לכלכלה ולשכר וכן לעבור הסמכה מקצועית של משרד העבודה לצורך זה.

הסיבות לקביעת ההגבלות האלו הן שמדובר בביצוע תפקיד רגיש יחסית, שיש בו חשיבות רבה מאוד לרמת המקצועיות והדיוק של בעל ההסמכה. מכיוון שמשרד העבודה מכיר בבדיקות אלו לצרכי ביטול או הפחתה של עונשים כספיים – הוא מציב דרישות סף למי שיכול לבצע בדיקות אלו.

מתי חשוב לבצע בדיקת שכר חיצונית?

בדיקת שכר חיצונית שמתבצעת על ידי בודק שכר נדרשת בביצוע טיפול בקנסות של משרד העבודה. קנסות אלו מוטלים כאשר המשרד מזהה הפרות של תנאי שכר ותנאים סוציאליים של עובדים. הבדיקות נדרשות במיוחד כאשר מדובר בעובדי קבלן בתחומי ההסעדה, האבטחה והניקיון. בתחומים אלו הוחלט כי מוטלת אחריות חוקית גם על מזמין שירות הקבלן לדאוג שתנאי השכר של העובדים יהיו חוקיים. כדי להימנע מעיצומים כספיים, מנהלי חברות רבים ששוכרים עובדי קבלן מחליטים לבצע בדיקת שכר חיצונית כזו.

יתרונות של עבודה עם חברת בדיקות שכר מקצועית

חברות בדיקות שכר מקצועיות עובדות עם רואי חשבון ומנהלי חשבונות שעברו את ההכשרות הנדרשות של משרד העבודה לשם ביצוע התפקיד. חברות אלו דואגות לביצוע בדיקות שכר תקופתיות, לאספקת אישורים על תיקוני הפרות שכר ומעניקות ליווי קבוע במקרה הצורך לחשבי שכר ומחלקות ניהול כוח אדם.

עבודה עם חברה מקצועית בתחום יכולה להבטיח שהבדיקה תיערך על פי כל התקנות ושהדוח המתקבל יהיה מדויק לחלוטין. מכיוון שחלק מהעבודה של בודק השכר היא מול חברות הקבלן הנבדקות – יש צורך גם ביחסי אנוש מצוינים וביכולת אסרטיביות ובעמידה על פרטים קטנים. חברות בדיקת שכר מקצועיות מעסיקות אך ורק אנשי צוות שעומדים בתנאים האלו ובעלי היכולות המתאימות. כך מנהלי חברות יכולים להישאר רגועים גם כאשר מתגלות הפרות שכר בתחומי אחריותם.

כתיבת תגובה