בדרך לכנסת עוצרים בצור באהר • אריה קינג נגד ניר ברקת

בעוד שביד אחת מציעה מחלקת התכנון של עיריית ירושלים לאסור בנייה בשכונות החרדיות הוותיקות מטעמי "שימור", ביד השנייה היא יוזמת תכנית אב לבניית אלפי יח"ד לערבים. עדכון: ההצעה ירדה מסדר היום

ילדים "משתעשעים" בשכונת צור באהר. צילום: קובי גדעון | פלאש 90

מתפקדי הליכוד, שימו לב! ייתכן שראש עיריית ירושלים צוחק עליכם כל הדרך אל הכנסת? לאחר שהכריז על כוונתו לרוץ לכנסת ופנה במכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, בו כתב בין היתר כי "אסור שיהיה דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים, עושה רושם שניר ברקת מזגזג.

בדיון שיתקיים מחר (ד) בוועדה המקומית לתכנון ובנייה צפויים חברי הוועדה לאשר תוכנית-אב שכוללת בניית 7,000 יחידות דיור לערבים – כמות דירות שיכולה להספיק ליותר מחמישים אלף תושבים. לדברי חבר הועדה ויושב ראש סיעת 'ירושלים מאוחדת', אריה קינג, "העירייה מקדמת את מדיניות התכנון של עמותת השמאל הקיצונית 'במקום', עמותה שנתמכת על ידי האיחוד האירופאי ועל ידי קרנות של מדינות זרות".

בשיחה עם גורם במחלקת התכנון בעיריית ירושלים התכחש הגורם לטענותיו של קינג ואמר: "הסיבה לאישור תוכנית האב המדוברת היא בכדי למנוע השתלטות לא-חוקית של הערבים. מדובר בתוכנית-אב בלבד, וכמעט שאין לה משמעות – מעבר למדיניות העירייה".

קינג מצידו לא נותר חייב ובשיחה עם 'ביזנעס' תקף את השיטה אותה הוא מגדיר "פרס לעבריינים". לדבריו, לא ייתכן שהעירייה תספק זכויות-יתר לעשרות אלפי תושבים אך ורק בשל היותם עבריינים. "אם מאשרים 7,000 יחידות דיור לערבים, שיאשרו גם ליהודים בשכונות כמו רמות, הגבעה הצרפתית ונווה יעקב", אמר ל'ביזנעס'.

יצוין כי לפני שנתיים בדיוק, העביר ברקת את תכניתו לבניית שכונה חדשה בת 7,000 יחידות דיור בערב אסוואחרה. כעת הוא מבקש לקדם תכנית דומה לבניית 7,000 יחידות דיור בשכונת צור באהר, כולל מרכז תעסוקה ענק בכניסה לשכונת חומת שמואל שישרת את האוכלוסייה הערבית.

מעניינת העובדה שתכנית הבנייה לערבים עולה לדיון בדיוק ביום בו אמורה הוועדה לדון בתכנית "השימור" שתגביל את תוספות בנייה בשכונות החרדיות הוותיקות במרכז העיר, כפי שנחשף כאן הערב בפרסום ראשון.

■ פרסום ראשון: תוגבל הבנייה בשכונות החרדיות הוותיקות בירושלים

עדכון: עם פרסום הידיעה שוחחנו עם חבר מועצת העיר מטעם סיעת שס, פיני עזרא. עזרא אמר כי "לא מן הנמנע שיאושרו אלפי יחידות דיור לערבים, בעוד החרדים סובלים ממצוקת דיור קשה ביותר". הוא אף הוסיף ותהה האם גם הפעם יוציאו האמריקאים הודעת גינוי על הבניה בירושלים, או שהודעות כאלו יוצאות רק כאשר מדובר בבנייה ליהודים…

"אני קורא לממשלת ישראל ולמשרד השיכון למנוע את האפליה בבניה בירושלים, ולפעול לרווחתם של התושבים היהודים בעיר, כולל החרדים שבהם", סיים עזרא את דבריו.

עדכון (יום ד' 9-11-16, 15:00): הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הורידה מסדר יומה את הצעת מנהל התכנון בעיריית ירושלים לאישור תכנית אב לבניית אלפי יחידות דיור בשכונת צור באהר במזרח העיר.

כתיבת תגובה