בהלת הקורונה: נתב"ג נערך; סצו'אן איירליינס מבטלת טיסות

אחרי אל על שמחזירה כסף למבטלי הנסיעה: סצ'ואן איירליינס מבטלת טיסות בקו ת"א-סין בשל בהלת הנגיף הקטלני קורונה • זו חברת התעופה הראשונה שמבטלת טיסות בקו זה, ותפעל כך גם לטיסות נוספות ברחבי העולם

סצ'ואן איירליינס | צילום: יח"צ

בהלת הנגיף הקטלני קורונה, שגרם עד כה למותם של עשרות בני אדם בסין ולעשרות מיליונים שנמצאים במצור ברחבי סין בניסיון למנוע את התפשטות המחלה, אשר פוגעת בדרכי הנשימה, מגיעה גם ארצה.

אחרי שכמה בני אדם הועברו היום ואתמול לבדיקות בבתי החולים בישראל מחשש שבביקורם בסין בימים האחרונים נדבקו במחלה, הודיעה חברת התעופה הסינית סצ'ואן איירליינס על ביטול טיסותיה ליעדים ברחבי העולם. 

ההנחיה התקבלה לנציגות החברה בישראל על ידי מטה החברה בסין לאור התפשטות נגיף הקורונה ומתוך דאגה לנוסעיה. 

זו חברת התעופה הראשונה שנוקטת בצעד זה, ומבטלת טיסות בקו תל אביב-סין. הטיסות לישראל יבוטלו רק בעוד שבועיים, החל מ-12 בפברואר ועד 26 בפברואר. הטיסה האחרונה בפברואר תצא ב-9 לחודש. הטיסות יחודשו ב-2 במארס, אם לא יהיה שינוי.

לא ברור מדוע הטיסות אינן מבוטלות כבר עתה.

כזכור, השבוע הודיעה אל על כי מי שרכש כרטיס טיסה ליעדים ברפובליקה העממית של סין לשבועיים הקרובים יוכל לשנות את מועד הטיסה ללא עלות.

כזכור, היום (ב') שר הבריאות יעקב ליצמן כינס ישיבה בנושא, שלאחריה אמר: "לאחר ישיבה עם גורמי המקצוע במשרד, חתמתי כעת על הצו שמוסיף את נגיף הקורונה לרשימת המחלות המדבקות בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי, שאיתם אנחנו בקשר יום יומי. החתימה על הצו תאפשר לנו, במידת הצורך, לבצע את כל הצעדים הנדרשים להתמודד עם התפרצות הנגיף בארץ. נכון לכעת – והדגש הוא על כעת, אין חולה מאומת בקורונה אך אנו ערוכים גם לכך. 

"המלצנו אתמול להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין ולא לנסוע כלל למחוז חוביי בסין", אמר ליצמן וציין: "אנו פועלים יחד עם מד"א גם בנתב"ג, ערוכים לכל תרחיש, מקיימים ישיבות עדכון יומיות ונמשיך לעדכן את הציבור באופן שוטף".

כתיבת תגובה