בוחנים מוביל נוסעים • פולקסוואגן קרוול

גם אם אין לכם רישיון נהיגה, כנראה שישבתם לפחות פעם בחיים בקראוול של פולקסווגן, סוג של מסחרית נצחית שפעם בכמה שנים עוברת מתיחת ועדכון איבזור • אך למרות שכבר נהגתי עליה בדורות הקודמים היא הצליחה להפתיע

פולקסווגן קרוול | צילומים יצרן ויחיאל גרין

רקע: פולקסווגן קראוול הוא הדגם המפנק של המסחריות מבית פולקסוואגן המבוסס על הטרנספורטר. את נסיעת המבחן ערכנו בחלקה כשהרכב מלא בנוסעים והחלק השני נוצל להובלה.

עיצוב: פולקסוואגן, כמנהגה השמרני, לא משנה יותר מדי, אלא בעיקר מלטשת. והליטוש עובד יופי: יש חזית חדשה בולטת יותר בשילוב פסי כרום, יחידות תאורה מסוג לד חדשות מאחור וחישוקי גלגלים חדשים.

תא הנוסעים: במתיחת הפנים האחרונה קיבלנו תא נוסעים חדש שמזכיר יותר רכב פרטי, לוח פיקוד ומחוונים חדש, צג מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 6.5, הזוויות כבר לא מרובעות וחלקן קצת זוויתי ואלכסוני, הנדסת אנוש המוכרת מדגמי פולקסווגן פרטיים כמו ההגה שמעוטר במתגים נגישים. כדי להגיע לכל זה צריך לטפס מעט… בלטו גם כמות תאים נגישים לכל ניירת או ציוד שצריך מי שנוהג ברכב מסחרי, שתי ידיות אחיזה במושב הנהג, מקום חכם לכוסות ובקרת אקלים מפוצלת. רשימת האבזור גבוהה לרכב מסחרי ובכל זאת הייתה חסרה לי כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וכיוון חשמלי למושב הנהג.

שורה שנייה: מדגישה את המרחבים הענקיים של הקראוול. אחרי פתיחת דלתות ענקיות (שמחייבת יד חזקה של מבוגר) מתגלים שישה מושבים מרווחים מאד עם תאורת לד אישית ופתחי מיזוג בתקרה. בשונה מהמתחרות, שום דבר מהטוב הזה לא בהתקנה מקומית – הכל מגיע מקורי מהיצרן. אולם, אין מתקני כוסות ואין חלונות חשמל, אלא איזשהו חלון קטן שנפתח בצורה מסורבלת ואין לי מושג מדוע בשנת 2021 אחנו עדיין עם התצורה המוזרה הזו, בטח ברכב שכזה.

תא המטען: ענק ענק, ובקלות ניתן היה להכניס כאן שורה נוספת של מושבים. הפתיחה היא עם דלת ענקית. באופן כללי, קיפול המושבים די פרקטי.

במנוע אין חידושים של ממש: כי לא תמיד צריך לגעת במה שעובד טוב… המנוע 2.0 ליטר דיזל שברכב המבחן מגיע עם הספק 150 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים ו- 34 קג"מ. למרות גודלו של הרכב הוא מגיע עם מספיק כח גם שהוא עמוס בנוסעים או בסחורה. צריכת הדלק תלויה מאד ברגל שלכם. בנסיעה רגועה קיבלנו גם 12.9 ק"מ לליטר.

הבשורה הגדולה היא בפן הבטיחותי: לראשונה ניתן לקבל מערכות בטיחות אקטיביות, חיישני חנייה מסביב לרכב, ניטור מרחק מלפנים עם בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית (ללא בקרת זחילה), התראה על רכב בשטח מת, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.

מחירו של הקראוול הנבחן בתצורת 9 מושבים עומד על 392,712 ₪ כולל מע"מ.

שורת סיכום: פולקסוואגן קראוול שמרנית בעיצוב ובגזרת המנוע. בכל מה שקשור לתא נוסעים והתוספת של בטיחות אקטיבית היא בהחלט הפתיעה. בכל מה שקשור להובלת תשעה נוסעים היא מפנקת ומרווחת מאד.

תגובה אחת ל: "בוחנים מוביל נוסעים • פולקסוואגן קרוול"

  1. נסעתי בה בחול. תענוג

כתיבת תגובה