בוטל ההיטל על מעסיקי עובדים זרים

ממשלת ישראל עשתה צעד נוסף לטובת החקלאים וביטלה את הוראת החוק "להבראת כלכלת ישראל", לפיו מעסיקי עובדים זרים בחקלאות יידרשו לשלם היטל בגובה עשרה אחוזים מעלות שכר עובדיהם

תומר נוברג- פלאש90

סעיף 45 בחוק 'התכנית להבראת כלכלת ישראל' – כן. יש חוק כזה – קובע כי מעסיק של עובד זר ישלם היטל בשיעור מסוים מסך כל ההכנסה של העובד הזר, אותה שילם לו לאורך שנת המס. מטרת ההיטל הייתה הגדלת שיעורי התעסוקה ורמות השכר של עובדים ישראלים, על ידי ייקור עלות העסקתם של עובדים זרים לעומת עובדים ישראלים.

עו"ד יואב רזין ועו"ד שי צפוני ממשרד עורכי הדין 'נשיץ, ברנדס, אמיר', אומרים כי "גובה ההיטל עמד על עשרה אחוזים". דהיינו, אם עלות העסקתו של תאילנדי הסתכמה ב-75 אלף שקל בשנה, על המעסיק הישראלי הוטל מס נוסף בסך 7,500 שקל. כן. קראתם נכון.

עוד אומרים השניים כי בעקבות התמורות שעברו על ענף החקלאות בשנים האחרונות, בין היתר, עקב תמורות גיאופוליטיות שהשפיעו על הייצוא החקלאי, החליטה הממשלה לנקוט צעדים שיסייעו לחקלאים וקבעה הוראת שעה לפיה בחמש השנים הקרובות (ינואר 2016- דצמבר 2020), יעמוד ההיטל על אפס…

רזין מוסיף ואומר כי נוסף על תיקון זה המתייחס למיסוי שהוטל על החקלאים, בוצע תיקון גם בהתייחסות לאשרות העבודה שניתנות לעובדים זרים. וזאת "בהתאם להחלטת ממשלה שעסקה בקביעת הסדר למתן רישיונות ישיבה זמניים בישראל למשקיעים ולעובדים מומחים חיוניים מטעמם, שהם אזרחי ארצות הברית ולבני משפחותיהם". התיקון החריג שוהים אלה מההגדרה "עובד זר" לפי חוק הכניסה לישראל.

 

כתיבת תגובה