'בוני הארץ' קוראים לממשלה: תקצבו בנייה ציבורית ירוקה

רוני בריק, נשיא התאחדות 'בוני הארץ' בכנס העשור של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה: "הממשלה צריכה לתקצב בנייה ציבורית ירוקה – ולא להעמיס עוד עלויות על הקבלנים"

לקדם בניה ירוקה. בית הספר אהל שרה | צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי, יח"צ

המועצה הישראלית לבנייה ירוקה מציינת היום עשר שנים להיווסדה, בכנס חגיגי בו מתקיימים מגוון הרצאות ופאנלים מרתקים על מגמות, חידושים ואתגרי העתיד בעולמות הבנייה והנדל"ן.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בכנס אמר רוני בריק נשיא התאחדות " בוני הארץ כי "המעבר לבניה ירוקה נכונה צריך להיות הדרגתי, ולקרות תוך כדי למידת השפעתו. בניה ירוקה נכונה היא בניה צפופה, כזו שמשאירה שטחים פתוחים. בניה – שמבטיחה מינימום פגיעה בסביבה, אבל בה בעת מבטיחה לדייר עלות סבירה בקניה, ומינימום של תוספת הוצאות אחר כך בתחזוקת המבנה לאורך השנים".

לדבריו, "שתי דרישות שלנו מהשנים האחרונות חייבות להפוך לדגל של המחוקק בכל הנוגע לבניה ירוקה: קודם כל יש לתקצב בנייה ירוקה ציבורית. אם הממשלה באמת רוצה בניה ירוקה – שתועיל ותתקצב ותממש אותה אצלה בבית ותיתן דוגמא לנו היזמים. הגיעה השעה שכל שר העוסק בבנייה של מבני ציבור ותשתיות יתקצב בניה ירוקה בכל פרויקט של משרדו. נושא נוסף הוא תימרוץ מחזור פסולת בנייה. מחזור בקנה מידה נרחב יקטין את הצורך בחומרי חציבה חדשים מקומיים.

"אני שמח שהמחוקק רואה בעניין הזה נושא חשוב וממש בימים אלה, אנחנו חוזרים לדיונים בכנסת שאני מקווה כי בהם ישכילו המחוקקים למצוא את עמק השווה שיקדם מחזור. כאמור – לא מספיק לבנות ירוק. צריך לבנות ירוק – נכון. מקובעי המדיניות בענף אנחנו ממשיכים לדרוש – תפסיקו להעמיס עלינו עוד ועוד תקנים חסרי כל היגיון ועלויות מופרזות המתגלגלות למחיר הדירה".

ח"כ יעל פארן, יו"ר ועדת המשנה לקידום אנרגיה מתחדשת אמרה כי: "הגיעה העת שנושא הבניה הירוקה יפרוץ קדימה וישטוף את השדה הפוליטי כדי להתקבע כבניה חיונית לעתיד"

ישראל דנציגר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אמר בכנס: נושא הסביבה הוא יותר חשוב מביטחון אנחנו מתעסקים בעתיד מדינת ישראל. יש אתגרים רבים להתמודד איתם: האם יישמרו אגני הניקוז? האם יקווי המים יישמרו פוריים והקרקע תישאר נקייה ולא מזוהמת, האם האוויר בערים יהיה נקי ובריא, האם האנרגיה שנצרוך והפסולת שנייצר והביוב שנפלוט יטביעו אותנו בים של חולי ואיכות חיים ירודה? האם נוכל לחיות בערים אותם מתכננים ובונים או שמא הרעש, הריח, הפקקים יהיו בלתי נסבלים? יש לנו הזדמנות לעצב את העתיד ולשמור על עתיד ילדינו וכל הדורות הבאים.

הכנס כאמור מתקיים זו השנה העשירית. בסיומו תכריז המועצה הישראלית לבנייה ירוקה על הזוכים באות הבנייה הירוקה לשנת 2018. הפרס אות הבנייה הירוקה מחולק לשתי קטגוריות: מנהיגות וחדשנות.

אות הבנייה הירוקה במנהיגות עסקית לשנת 2018 יינתן לאלי כהן – מנכ"ל תרמוקיר על פעילות רבת שנים, קידום באופן רב תחומי את נושאי הקיימות והבנייה הירוקה בתעשייה ובענף הבנייה בכללותו.

אות הבנייה הירוקה במנהיגות ציבורית לשנת 2018 יינתן לרן אברהם- מנהל תחום בנייה ירוקה במשרד להגנת הסביבה על הובלת  תחום הבנייה הירוקה והפיתוח בר קיימא בקרב המשרד להגנת הסביבה בפרט ובקרב כלל משרדי הממשלה. את אות הבנייה הירוקה בחדשנות לשנת 2018 תקבל חברת אלום עשת, המתמחה בתחום מעטפות הבניין ודוחפת את התחום קדימה בצורה מקצועית וחדשנית.

השנה בחרה הוועדה של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה לציין לחיוב שלושה אנשים נוספים שפועלים רבות לקידום תחום הבנייה הירוקה: האדריכלית ליטל שלף דורי, על קידום תחום הבנייה ירוקה וקיימות והטמעת הידע בנושא בעיר חדרה, פרופסור אביתר אראל בזכות פעילות רבת שנים לקידום תחום התייעלות ושימור אנרגיה ועדיטל אלה- חברת "קריאטרה" על הקמת מפעל ומוצר חדשני בתחום הבנייה והקיימות.

כתיבת תגובה