בזק תיאלץ לחלוק את תשתיותיה עם מתחרותיה במחיר קבוע

הבוקר אימץ ממלא מקום שר התקשורת, חה"כ צחי הנגבי, את החלטת הדרג המקצועי במשרד לחייב את בזק לשתף עם מתחרותיה את תשתיותיה בתחום הטלפוניה הנייחת במחיר קבוע ומפוקח

נתבעת. בזק | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

משרד התקשורת הפיץ היום (ג) את החלטת ממלא מקום שר התקשורת, חה"כ צחי הנגבי (ליכוד) מהשבוע החולף, שאימצה את המלצת הדרג המקצועי במשרד התקשורת בעניין פתיחת שרותי הטלפוניה של בזק לתחרות.

מחיר שירותי הטלפוניה של המתחרים לשרות הטלפוניה הקבוע של בזק הוא 16 שקל לקו לחודש, ו-1.6 אגורות עבור דקת שיחה יוצאת. במשרד התקשורת אומרים כי בימים אלה פועלים שם להשלמת המהלכים הרגולטוריים הנדרשים להמשך יישום מדיניות הגברת התחרות בתחום התקשורת הנייחת באמצעות שוק סיטונאי.

במסגרת זו ולאחר שהנגבי קיבל את הסכמת שר האוצר, הוא חתם ביום חמישי האחרון על החלטת המשרד הקובעת את התשלומים לשירות טלפוניה במכירה חוזרת (רה-סייל) בה מחויבת חברת בזק בשנה הקרובה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

על פי ההחלטה מחויבת בזק לספק למתחרותיה את שירותי הטלפוניה שלה בתעריף הקבוע האמור לעיל. חשיבות המהלך היא בכך שהוא מאפשר לספקיות המתחרות להציע שירותי טלפוניה איכותיים על בסיס התשתית של בזק ולצרפם לחבילות שירותים הכוללות אינטרנט או שידורים בתעריפים אטרקטיביים ותחרותיים.

הצעד הזה הוא חלק מתהליך ארוך בו מנסה משרד התקשורת להגביר את התחרות בשוק וליצור מגרש משחקים מאוזן גם עבור שחקנים חדשים וקטנים. ההחלטה עליה חתם השר תיכנס לתוקף בתוך חודשיים. ולדברי גורמים במשרד, תאפשר כבר עכשיו למתחרותיה של בזק להתחיל להציע ללקוחותיהם שירותי טלפוניה.

התעריפים עצמם נקבעו כתעריפים מחייבים שיחולו באופן מיידי, החל ממועד מתן השירות ולתקופה של שנים-עשר חודש. בהמשך, יושלם הליך שימוע לבחינה רטרואקטיבית של התעריפים וככל שיימצא לנכון לקבוע תעריפים שונים מהתעריפים האמורים, יעשה הדבר בדרך המתחשבת בתשלומים שכבר שולמו.

כתיבת תגובה