בחמישי: ועדת הכלכלה תדון בהחמרת ההגבלות על נוסעי אומן

ועדת הכלכלה תתכנס ביום חמישי לדיון בתיקון לתקנות הגבלות על שדות תעופה וטיסות | מטרת הדיון: להחמיר את ההגבלות על היוצאים לאומן לפני ראש השנה | את הטיסות הלוך, פספסו הח"כים, כיוון שמרבית החסידים כבר יצאו, אולם ההגבלות החמורות יתפסו את החסידים בדרכם חזרה מאומן

אומן ראש השנה | צילום: לייבי להב

בעוד אלפי חסידי ברסלב כבר התמקמו באומן שבאוקראינה, ורבים עושים ברגעים אלו את דרכם לעבר אוקראינה, ועדת הכלכלה של מדינת ישראל תתכנס ביום חמישי לדיון בתיקון לתקנות הגבלות על שדות תעופה וטיסות. מטרת הדיון: להחמיר את ההגבלות על היוצאים לאומן לפני ראש השנה.

בהודעה לעיתונות מטעם וועדת הכלכלה נאמר כי: "בשעה 09:00 – הוועדה תתכנס לדון בבקשת הממשלה לתקן את תקנות הגבלות על שדות תעופה וטיסות. בהתאם לתקנות שאישרה הממשלה, ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הקורונה יימשכו חודש נוסף, עד 20 בספטמבר 2021. בנוסף אישרה הממשלה הגבלות על היוצאים לאוקראינה, שנכנסו לתוקף ביום ראשון ועד ה-6 בספטמבר, וגם אותן נדרשת הוועדה לאשר. לפי אותן הגבלות כל היוצאים לאוקראינה, בהם גם מחלימים ומחוסנים, ידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית לפני ההמראה. חברת תעופה או נוסע שיפרו את התקנה צפויים לקנס בסך 2,500 שקלים. זאת במאמץ למנוע הגעת חולים לאומן, שעלולים להוביל להדבקה רחבה שיהיה קשה לזהות בבדיקות שלפני הטיסה חזרה.

כאמור, קברניטי המדינה – אולי במודע – איחרו כבר את המועד, ולקראת ראש השנה שיחול בעוד שבוע, רבבות  חסידי ברסלב שחוויות גבול בלארוס-אוקראינה של ראש השנה תשפ"א צרובה בנפשותיהם לא לקחו סיכון, ומראש חודש אלול, וככל שגברו הדיבורים על הגבלת התנועה שלהם, אצו חסידי ברסלב לאומן שבאוקראינה, לקיים את מצוות רבם עליהם, לשהות בצילו בראש השנה.

כזכור, מטעמו של ראש הממשלה נפתלי בנט מונה שר הדתות מתן כהנא לעמוד מול נציגי החסידות, כאשר הוא מצידו הבטיח כי לא תהיה אפליה בין אוקראינה לבין שאר מדינות העולם, וכי קו מדיניות אחד ינחה את הדרג המקצועי בקבלת ההחלטות.

אם לשפוט לפי נקודות היהדות הפזורות ברחבי אוקראינה המלאות ביהודי ארץ הקודש, הרי שיש חוסר אמון רב בקרב הברסלבאים להבטחה המשלתית לנהוג כלפי נוסעי אומן באחידות: אלפים רבים כבר גודשים את עיירות אוקראינה. ישיבות שלמות העתיקו את משכנם למעז'יבוז', ז'יטומיר, ברדיטשוב, וכמובן, לאומן עצמה.

עסקני אומן נערכו מבעוד מועד לקליטת האלפים שהגיעו למקום על מנת להשתקע לשבועות ממשוכים, והאש"ל הנפתח בשנים כתיקונם לקראת ערב ראש השנה, כבר פועלים במרץ ימים ארוכים על מנת להקל ולאפשר את שהייתם של חסידי ברסלב בצל רבם בימים שלפני ראש השנה, בימי החג עצמו, כמו גם בעזרה, הכוונה וסיוע מול שלל הדרישות הצצות מטבע הדברים בעידן נגיף הקורונה.

2 תגובות ל: "בחמישי: ועדת הכלכלה תדון בהחמרת ההגבלות על נוסעי אומן"

  1. שיעזבו אותנו.?…הכול כן דבר קדוש לא ..ה ירחם

  2. שנה שעברה הייתי בגבול בלארוס אומר, שתחושת האפליה הברורה לחסידי ברסלב, צרובה. היה בקלות אפשר ליצור מיתווה מסודר, בטיחותי ובריאותי, רק היה צריך רצון ושיתוף פעולה של המדינה.

כתיבת תגובה