ביוזמת רה"ע: הנחות והקלות בארנונה לתושבי ב"ב

עיריית ב"ב בשורת הקלות בנושא הארנונה • הבולטות שמביניהן: הפחתה של 2.58% בסכום, ביטול 'סיווג הפנטהאוז', הפחתה בארנונה על מרפסת פתוחה שאינה מקורה ועוד הקלות משמעותיות • רה"ע אומר: "אני שמח שהעירייה מורידה תעריפים, דבר שלא נעשה עשרות שנים, ואני מקווה שנוכל להמשיך במגמה הזאת, לטובת כלל תושבי העיר"

עיריית בני ברק | צילום: פלאש 90

מחירי הארנונה בכל הארץ רק עולים? בעיריית ב״ב מוכיחים כי אפשר אחרת. לראשונה ביוזמתו של ראה"ע אברהם רובינשטיין, תעריפי הארנונה בבני ברק יוזלו.

לראשונה מזה 90 שנה, מועצת העיר בני ברק צפויה לאשר בשבוע הבא את צו הארנונה העירוני לשנת 2020, ובו שורת הקלות והורדת תעריפים בעלות של מיליוני שקלים. זאת בעקבות הנחיית רה"ע אברהם רובינשטיין, בהמשך למדיניותו של ראש העיר להקלות על תושבי העיר, אברכים, משפחות ברוכות ילדים ומשפחות מעוטות יכולת.

בכל שנה, מתייקרים תעריפי הארנונה לכלל הרשויות בארץ, על פי עדכון משרד הפנים. שיעור ההעלאה נקבע על בסיס מדד המחירים לצרכן ומדד השכר הציבורי. בשנת 2020 יעלו תעריפי הארנונה בארץ בשיעור של 2.58%.

אגף ההכנסות בעיריית ב"ב גיבש את צו הארנונה לשנת 2020 בהתאם למדיניות והנחיית ראש העיר,  ובו בשורה על שורת הקלות לתושבי העיר.

עיקרי התוכנית: לראשונה בתולדות העיר, הפחתה של תעריפי הארנונה ב2.58%, המהווים את מלוא גובה ההעלאה האוטומטית של משרד הפנים, לדירות שגודלן עד 150 מטר.

יבוטל 'סיווג הפנטהאוז', שחייב עד כה בעלי דירות בקומה העליונה בתעריף מלא כמו דירות צמודי קרקע. בעלי הדירות בקומת הגג ישלמו תעריף זהה לשאר דירות המגורים בעיר. בהנהלת אגף הכנסות הסבירו, כי הקומה העליונה לא בהכרח משמשת לדירות פאר, ובדר"כ משמשת זוגות צעירים המסוגלים לעלות לקומות הגבוהות ללא מעלית שבת, והם אינם אמורים לשלם תעריף גבוה מאשר דירה רגילה.

בשורה נוספת היא, הפחתת התעריף על מרפסת פתוחה שאינה מקורה, לתעריף מינימום המותר על ידי משרד הפנים, בעוד שעד כה שילמו התושבים תעריף מלא כשאר חלקי הדירה. מדובר בהפחתה משמעותית מהתעריף כיום.

הקלות אלו הינם בהמשך ישיר לסדרת הקלות בהגשת בקשות להנחה בארנונה, אשר יושמו החל מכניסת רה"ע לתפקיד, ואשר כללו הפחתת בירוקרטיה: הפחתת מסמכים לעובדים, אברכים, וילדים מעל גיל 18. זאת לצד פתיחת ערוץ דיגיטלי להגשת בקשות להנחה.

כמו כן, בצו הארנונה שהוגש לאישור מועצת העיר ולאישור משרד הפנים נקבעו תבחינים להנחות בארנונה, אשר יקלו על משפחות ברוכות ילדים לקבל את ההנחה הקבועה בחוק. בין היתר, הנחה לדירה ששטחה מעל 100 מטר תתאפשר משש נפשות ומעלה, לכל שטח הדירה – עד למטר ה-150.

בנוסף, נקבע מועד אחרון להגשת בקשות להנחה בארנונה, לתאריך 30.6.20, כאשר מרבית הרשויות המקומיות מועד הגשת הבקשות מוגבל עד ל-30.3.20.

ראש העיר מוסיף ואומר, כי "כחלק משדרוג השירות לציבור, ערכנו שיפוץ מקיף בבניין העירייה, ובקרוב נבשר לציבור על העברת משרדי אגף ההכנסות והארנונה למבנה מרווח מאיר פנים ומזמין בקומת הכניסה, במבנה החדש שגודלו כ-1000 מ"ר, יוכלו התושבים  לקבל שרות אכפתי ומסור – מקסימום שירות במינימום זמן".

יצויין, כי עיריית בני ברק, העושה הכל למתן ההנחות לזכאים ובדרך הקלה והנוחה, גם בטוחה כי התושב שישנה בידו היכולת הכספית לתשלום הארנונה כמות שנקבעה, משלמה בסכומים אלו. וזאת בהתאם לפסק-דינו של מרן פוסק הדור, הגאון האדיר רבי שמואל הלוי ואזנר זצוק"ל, רב ואב"ד זכרון-מאיר וראש ישיבת חכמי לובלין, שפסק כי אין להשתמט מתשלומי הארנונה.

ראש העיר מציין בסיפוק את הבשורה המשמחת: "אני שמח שהעירייה יכולה להוריד תעריפים, דבר שלא נעשה עשרות שנים, ואני מקווה שנוכל להמשיך במגמה הזאת, לטובת כלל תושבי העיר, ובעיקר האברכים ומשפחות ברוכות ילדים. כמו כן, אני לא רואה סיבה שתושב שגר בדירת גג ישלם מחיר יקר יותר מאדם שגר בקומה שניה, או שתושב שיש לו מרפסת פתוחה ישלם עליה כמו חדר מגורים רגיל".

ראש העיר ציין לשבח את אגף ההכנסות בהנהלת הגב' א. פיק, שעמלו לצד צוות לשכת ראש העיר במשך חודשיים, על מנת להביא את ההקלות לכדי מעשה, כל זאת לצד שמירה על חוסנה הכלכלי של העירייה".

כתיבת תגובה