ביטוח ישיר תשלם 110 אלף שקל להסתדרות

ההחלטה ניתנה בהסכמת הצדדים ולאור הצהרת החברה בפני בית הדין שלא תפגע בהתארגנות עובדיה • ההסתדרות תקצה את הכספים לרווחתם של עובדי ביטוח ישיר • האגף להתאגדות בהסתדרות: "אנו גאים בוועד האמיץ והנחוש של ביטוח ישיר ובטוחים כי בקרוב יחל עידן חדש ביחסי העבודה בחברה"  

פוליסת ביטוח | מקור: pixabay

ֿבתביעה שהגישה ההסתדרות נגד ביטוח ישיר ונדונה בבית הדין האזורי לעבודה, הסכימו הצדדים לוויתור מלא על כל טענות ההסתדרות, כנגד הבהרת החברה כי הפעילות לטובת ההתארגנות לא תופרע על ידה וכי היא תדאג לטפל בכל מקרה של פגיעה או התנכלות לחבר ועד פעולה, ככל שיובא לידיעתה.

הצדדים הסמיכו את בית הדין לפסוק הוצאות וזה פסק כי ביטוח ישיר תשלם סך הוצאות של 110 אלף ש״ח ובכך תסתיים התביעה (זאת בעוד שבמסגרת התביעה ביקשה ההסתדרות תשלום פיצוי בסכום כולל של 1,200,000 ₪).

במקביל, חברת ביטוח ישיר איי.די.איי הצהירה בפני בית הדין שלא תפגע בהתארגנות העובדים.

את הדברים קבע בשבוע שעבר (ד') השופט דורון יפת מבית הדין האזורי לעבודה תל-אביב. מתן ההחלטה וסגירת התיק בנושא היו בהסכמת הצדדים, לאחר שבית הדין התרשם מהעדויות שהוצגו בפניו. ההסתדרות הודיעה בסופ"ש (ה') כי תדאג להקצות את הכספים לטובתם ולרווחתם של העובדים בביטוח ישיר.

הבקשה הוגשה לבית הדין לפני כשלושה חודשים על ידי עו"ד תהילה בנישו, סגנית ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ועו"ד יובל ברוק. הבקשה גוללה מסכת של פעולות אסורות, שבהן נקטה לכאורה, חברת ביטוח ישיר כדי לסכל את מהלך ההתארגנות של עובדיה ולהניא אותם מלהתאגד במסגרת ההסתדרות. לצד הפעולות שפורטו בבקשה, בתקופה זו החברה אף הרחיקה מהעבודה וזימנה לשימוע בטרם פיטורים שני עובדים ותיקים שהיו ממובילי ההתארגנות. לאחר התערבות ההסתדרות ופנייתה לבית הדין, החברה קיימה שימועים למועמדים לפיטורים והחליטה להחזיר אותם לעבודה.

מהאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות נמסר: "אנו גאים מאוד בוועד העובדים האמיץ והנחוש של ביטוח ישיר ובטוחים כי בקרוב יחל עידן חדש ביחסי העבודה בחברה. אנו נפעל לחלוקת הכסף לטובת העובדים בביטוח ישיר ורווחתם. תודתנו העמוקה לעורכי הדין המעולים שליוו אותנו בתהליך, עו"ד תהילה בנישו ועו"ד יובל ברוק".

התאגדות העובדים בביטוח ישיר מלווה על ידי רכזי ההתאגדות ענגי אוזן, רועי פרלמן וליאור סוורדלו.

כתיבת תגובה