ביקושים גבוהים מצד המוסדיים בהנפקת האג"ח של מליסרון

ביקושי שיא בשלב המוסדי של הנפקת אגרות החוב של מליסרון בסך של 1.9 מיליארד שקל | החברה תגייס 1.1 מיליארד שקל בשיעור ריבית של 0.25%, היקף הגדול פי שלושה מהגיוס המתוכנן

קניון בבעלות מליסרון |צילומסך מאתר החברה

קבוצת מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב (סדרה כ'). במסגרת השלב המוסדי, זכתה החברה לביקושים גבוהים של כ-1.9 מיליארד שקל, ובעקבות זאת הגדילה את היקפה של ההנפקה לכ-1.1 מיליארד שקל – כמעט פי 3 לעומת סך של 400 מיליון שקל שביקשה לגייס. כמו כן, נקבע בשלב המוסדי של ההנפקה שיעור ריבית שנתית צמודה למדד של 0.25%, נמוך משמעותית משיעור הריבית המקסימלי שהוצע במכרז שעמד על 1%.

במסגרת ההנפקה, מציעה החברה למשקיעים איגרות חוב צמודות למדד (סדרה כ') במח"מ ארוך של כ-7.6 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש יולי 2030. איגרות החוב של החברה יובטחו בשעבוד ראשון על "עופר גראנד קניון חיפה" (ששוויו עומד על כ- 1.7 מיליארד שקל, נכון ליוני 2021). איגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת הדירוג מעלות S&P בדירוג 'AA'.

את ההנפקה הובילה חברת החיתום האנטר קפיטל, לצד קונסורציום החתמים הכולל את מנורה חיתום, לידר הנפקות, לאומי פרטנרס חתמים, ווליו בייס, ברק קפיטל, אפסילון חיתום ואייפקס הנפקות.

בשבוע שעבר פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני 2021. החברה סיכמה את הרבעון עם עלייה ברווח נקי המיוחס לבעלים לסך של 344 מיליון שקל. זהו הרבעון הראשון במהלכו פעלו הקניונים באופן מלא וכמעט ללא מגבלות מאז התפרצות נגיף הקורונה בחודש מרץ 2020. התוצאות הכספיות ברבעון השני מלמדות על צמיחה גבוהה בפדיונות השוכרים בקניונים, עלייה בדמי השכירות הריאליים במשרדים ובמסחר ושיפור בכל הביצועים התפעוליים, ובפרט בפרמטר ה-FFO הרבעוני אשר עמד על 198 מיליון שקל והינו הגבוה ביותר שהציגה החברה אי פעם.

חברת מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים וקמפוסי הייטק הממותגים תחת השם "עופר" והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. נכון לסוף הרבעון השני 2021, בבעלות החברה ובניהולה 27 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-871 אלף מ"ר בתוספת 26,000 מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-98%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "אנו מודים לציבור המשקיעים על ההיענות הגבוהה בהנפקת האג"ח המוצלחת שלנו. הביקושים המשמעותיים מצביעים על הבעת אמון של המשקיעים בחברה, בנכסיה ובהנהלתה. שיעור הריבית הנמוך והמרווח מאגרת חוב ממשלתית מעידים כי יש ביקוש גבוה של השוק לחברות חזקות ולביטחונות איתנים ומשקפים את תפיסת הסיכון של החברה בעיני המשקיעים, כחברה יציבה ואיתנה שתמשיך לפתח את עסקיה גם בפעילויות חדשות  וגם בפיתוח פלטפורמה דיגיטלית שתעצים את עסקי החברה. בכוונתנו לפרוע באמצעות גיוס זה חוב הנושא ריבית בשיעור של 2.55% וליצור בכך חיסכון של  25 מיליון שקל בשנה".

אורן הילינגר, סמנכ"ל הכספים: "גיוס איגרות החוב המשמעותי, בתנאים אטרקטיביים, יאפשר לנו להמשיך בתהליך הפחתת עלויות המימון בטווח הארוך ובשיפור גמישותה הפיננסית של החברה. תוצאות ההנפקה, והביקושים הגבוהים במיוחד שנרשמו לאיגרות החוב, מעידים על חוסנה הפיננסי של מליסרון ועל תזרים המזומנים החזק שהיא מייצרת בעסקיה. נמשיך לשמור על קשר הדוק עם המשקיעים תוך אמון הדדי ושקיפות גבוהה".

כתיבת תגובה