בית הדין לענייני רפואה: החלמתם? לכו לבקר קשישים

רעיון מתבקש – בעידוד הרבנים: המחלימים מקורונה יתנדבו בבתי קשישים וחולים במטרה לרכוש עבורם מזון ותרופות, אך בעיקר יעניקו מילה טובה ועידוד "רבים נפטרים משום ששהו לבד או לא דיברו עם אדם במשך מספר ימים וחשו בודדים"

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן | צילום: דוד כהן, פלאש 90

מבית דין לענייני רפואה בנשיאות מרן הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א יצאה היום בקשה בלתי שגרתית ודחופה שיועדה למנהלי ארגוני החסד, אך מחייבת אישית גם את המתנדבים בעם, איש איש ויכולותיו.

כידוע, "רבים חולים ל"ע הנגועים במגיפה הנוראה ה"י ויושבים לבדם מבודדים בבתי החולים, וגם זקנים וקשישים", נכתב במכתב, כשהכוונה היא למגיפת הקורונה, כאשר לפעמים אלה אף מחכים רק לקבל את מנת המזון ותרופות חיוניות, ומחכים בקוצר רוח לקבל מילת עידוד לחזק את מצב רוחם, והעדויות מורות שיש אנשים שנפטרים רק מפני שאין להם את כל זה.

למעשה, כבר לא מדובר בסיפור אחד אלא מדי יום שומעים על אדם שנפטר מפני שלא הגיעו אליו מזון ותרופות, ולא דיבר עם אדם נוסף כבר מספר ימים ומרגיש בודד, כך לדברי בית הדין.

אי לכך, מבקשים בית הדין לענייני רפואה ממנהלי ארגוני החסד, כי "היות ולצערנו יש גם מאותם המתנדבים שנדבקו בנגיף במצב טוב יחסי, שהם בעצמם ילכו – כמובן בבטיחות הדרושה – לתת לאותם מבודדים וקשישים הנמצאים לבדם".

הביקורים הללו הינם במטרה שהמתנדבים "יתנו להם עזרה ויחממו את ליבם בדברים, והם מחכים לעזרתם כמים צמאים לנפש עייפה".

כמו"כ, מוסיפים הרבנים ומתרים כי כמובן שהדבר יתקיים רק בבטיחות הדרושה והמתבקשת ע"י משרד הבריאות, אך "זכרו כי אחינו החולים במגיפה – לא זו בלבד שהם נתונים בצרה איומה, אלא שאין מגיע אליהם דברים מינימליים כתזונה ועידוד".

ומי יתן ותקויים בנו כבר בקרוב ברכת והסירותי מחלה מקרבך.

המכתב של בית הדין

תגובה אחת ל: "בית הדין לענייני רפואה: החלמתם? לכו לבקר קשישים"

  1. המכתב לא מדבר על ביקורי קשישים בריאים הנמצאים בביתם (ויתכן שבמכוון, משום שלא ברור לגמרי שמי שהיה חולה והחלים אינו מדבק), אלא הוא מדבר על ביקורים אצל חולים בקורונה שמאושפזים, ואי אפשר לבקר אותם כדי שהמבקר לא יידבק, ועל כך פונה המכתב לחולים (אפילו חולים שטרם החלימו) שהם יבקרו אצל המאושפזים.

    נא תקנו, שלא תצא תקלה מתחת ידכם, חלילה.

כתיבת תגובה