בית וגג נכנסת לשותפות עם הכשרת היישוב בפרויקט פינוי בינוי בחיפה

בית וגג נכנסה לשותפות עם הכשרת היישוב בפרויקט פינוי בינוי ענק בשכונת בת גלים בחיפה | במסגרת הפרויקט יבנו החברות מתחם חדש הכולל 725 דירות ב-11 בניינים ובנוסף שטחי מסחר, בצמידות לתחנת הרכבת בת גלים | בית וגג תעמיד לטובת הפרויקט הון עצמי עודף בגין חלקה של הכשרת הישוב התחדשות עירונית בסך של 45 מיליון ש"ח

מתחם בת גלים, חיפה המיועד לפינוי בינוי | הדמיה: גל אור פישביין אדריכלים

חברת בית וגג יזמות ונדל"ן דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם עם הכשרת הישוב התחדשות עירונית בישראל בע"מ לביצוע משותף של פרויקט פינוי בינוי רחב היקף בשכונת בת גלים בחיפה. הכשרת הישוב התחדשות עירונית תמחה לבית וגג 49% מהזכויות והחובות בפרויקט. לצד זאת סוכם בין הצדדים כי החלוקה של ההכנסות והרווחים ביניהם תהיה ביחס של 50-50.

במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע, כי בית וגג תעמיד לטובת הפרויקט הון עצמי עודף בגין חלקה של הכשרת הישוב התחדשות עירונית בסך של 45 מיליון ש"ח.

הפרויקט המדובר בבת גלים – מתחם העלייה השנייה המשתרע על פני 12.5 דונם – כולל פינוי והריסה של 175 יח"ד קיימות ב-17 מבנים ישנים ברחובות שרל לוץ והעלייה השנייה, כאשר כ-84% מבעלי הדירות כבר חתמו על הסכם התקשרות עם יזמי הפרויקט. לאחר ההריסה ייבנה מתחם מגורים חדש אשר יכלול 725 דירות חדשות, 550 מתוכן מיועדות לשיווק, שיבנו ב-3 מגדלים בני 31-35 קומות ובניינים נוספים בבניה מרקמית.

 בנוסף, הפרויקט כולל שטחי מסחר, מבנה ציבור למעונות יום ושטחים ירוקים לרווחת הציבור. המתחם נמצא בשכונת בת גלים הצמודה לחופי הים, בסמיכות לביה"ח רמב"ם ותחנת הרכבת חיפה בת גלים.

במסגרת הפרויקט כבר אושרה התב"ע למימושו (חפ/מק/1/2404) ופורסמה ברשומות ביום 13 בנובמבר 2022, ולהערכת החברה, היתר הבניה צפוי להתקבל לקראת סוף שנת 2025.  היקף המכירות הצפוי בפרויקט עומד על כ-1.3 מיליארד ש"ח. להערכת החברה הרווח הגולמי החזוי הינו כ-290 מיליון ש"ח.

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן: "בית וגג ממשיכה במגמת הצמיחה. מעבר לפעילות החברה בעשרות פרויקטים של התחדשות עירונית באיזור תל אביב והסביבה, אנו מתרחבים לאזורי ביקוש נוספים ברחבי הארץ, וחיפה היא אחד היעדים האסטרטגים שלנו. השותפות של בית וגג עם הכשרת היישוב מהווה שילוב כוחות של שתי חברות התחדשות עירונית מהגדולות ומהמובילות בישראל, שתביא לסינרגיה עוצמתית, מקצועית ואיכותית. לפרויקט בבת גלים יש פוטנציאל אדיר, לאור מיקומו בשכונה מתחדשת ומבוקשת, והיקף הפרויקט מאפשר לנו לתכנן מתחם מגורים שלם מאפס ולהבטיח כי בעלי הדירות והרוכשים החדשים יקבלו את חוויית המגורים הטובה, הבטוחה והמתקדמת ביותר."

אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת היישוב התחדשות עירונית: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם בית וגג ומאמינים כי שילוב הכוחות של שתי החברות, הידע הנרחב בתחום והניסיון רב השנים, יובילו להקמת פרויקט דיור ומסחר איכותי ומתקדם בשכונת בת גלים. פרויקט זה מהווה נדבך רב ערך בצמיחה המשמעותית של פעילות ההתחדשות העירונית של הכשרת הישוב, הכוללת כיום צבר של למעלה מ-28.5 אלף יחידות דיור מסחר ותעסוקה פוטנציאליות, מהן כ- 6,600 יח"ד עם תב"ע מאושרת ומצטרף למספר מתחמי התחדשות עירונית נוספים אותם מקדמת החברה בחיפה בהיקף של אלפי יח"ד. הכשרת הישוב התחדשות עירונית תמשיך להתעצם בשנים הקרובות ולהוביל את תחום ההתחדשות העירונית, בשנתיים הקרובות אנו צופים התחלות בנייה משמעותיות בחולון, תל אביב, רמלה, קרית ים, חיפה ויבנה".

כתיבת תגובה