בכרבע מיליון: ה'טסלה' הראשונה שלכם בדרך לישראל

צוות של 'טסלה' האמריקאית הפעיל בישראל לא ממתין לאולם התצוגה הרשמי ולמלאי הראשון שיעגון בישראל • חנות זמנית תוקם בקניון רמת אביב בה יוצגו חלק מהמכוניות, בעיקר ממודל 3, הדגם הנמכר ביותר של 'טסלה' בעולם

טסלה דגם 3 | צילומסך: אתר רשמי

יצרנית הרכב החשמלי 'טסלה' תשיק ככל הנראה את פעילותה בישראל כבר בחודש הבא, ינואר 2020 למניינם וזאת מוקדם מן הצפוי. כך פרסם 'כלכליסט'. 

על פי הדיווח, צוות של החברה החליט לא לחכות לפתיחת אולם תצוגה ולהגעת מלאי ראשון של כלי רכב מתוצרת 'טסלה'. במקום זה, תקים החברה חנות זמנית בקניון רמת אביב בתל אביב. הדגם העיקרי שיוצג לפי שעה בישראל הוא דגם '3' המסוגל להגיע לטווחים של 500 ק"מ, בטעינה אחת. זהו טווח כפול ממכוניות חשמליות אחרות ודומה לרכבים רגילים.

כזכור, לפני כחודשיים דווח, כי 'טסלה' החליטה להקים בישראל, מערך של שיווק ומכירות ואף פרסמה מודעות דרושים למנהל פעילות. זאת במקום להיות משווקת באמצעות יבואניות כלי רכב בישראל.

בתוך יומיים ממועד פרסום המשרה, סגרה החברה את האפשרות להפנות קורות חיים למשרה הנחשקת.

לפי שעה, עם הקמת מערך השיווק הזמני, יוכלו הישראלים להזמין את המכוניות החשמליות בתמורה לתשלום ראשוני נמוך (ראשוני, לא התשלום המלא. שלא תתבלבלו, כן?). מהדיווח עולה, כי כאשר החברה השיקה בארצות הברית את '3' ב-2016 היא גבתה 1,000 דולר ממתעניינים ובתוך 36 שעות כבר היו 253 אלף הזמנות.

ב'כלכליסט' ציינו כי כאשר השיקה החברה את הסייברטראק, הטנדר הראשון שלה, בנובמבר האחרון, היא גבתה רק 100 דולר מהמזמינים, ובתוך שלשה ימים כבר קיבלה 146 אלף הזמנות.

לעומת זאת בארץ דורשים יבואני הרכב הקיימים 2,000 שקל כדמי הזמנה באולמות התצוגה שלהם, עוד לא ברור כמה תחליט טסלה ישראל לגבות באירוע.

על פי ההערכות, המחיר של דגם '3' של 'טסלה' יהיה 250 אלף שקלים.

כתיבת תגובה