'בלינק פינטק' הגישה בקשה לבורסה בת"א להתקבל כ'חבר בורסה'

'חבר בורסה' חדש: חברת הפינטק "בלינק פינטק (ישראל)" מצטרפת כחבר בורסה חדש | בלינק תפעל כברוקר קמעונאי (Retail Broker) ותציע לציבור הרחב שימוש במערכות דיגיטליות מתקדמות | הבקשה טעונה את אישור דירקטוריון הבורסה

הבורסה לניירות ערך בת"א | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

​​הבורסה לניירות ערך בתל אביב הודיעה אתמול (ד) כי "בלינק פינטק (ישראל)" הגישה בקשה להתקבל כחבר בבורסה בתל אביב.

חברת הפינטק בלינק, שהוקמה כברוקר קמעונאי חדש בישראל (Retail Broker), תציע ללקוחותיה גישה מהירה וידידותית למסחר בשוק ההון באמצעות אפליקציית מובייל. בלינק, הנמצאת בבעלות מלאה של חברת הפיתוח בלינק פינטק בע"מ, מפתחת בעצמה את התשתית הטכנולוגית שתשמש אותה בפעילות בשוק ההון.

בלינק היא חברת פינטק להשקעה קמעונאית בשוק ההון, באמצעות טכנולוגיה שפיתחה. מייסדי החברה ומנהליה הם אלעד בנבג'י, אשר שימש בעשור האחרון כמנכ"ל אקסלנס השקעות וניירות ערך ושלומית ארז ערמון אשר כיהנה בשנתיים האחרונות כמנכ״לית חברת הפינטק Finq ולפני כן כמשנה למנכ"ל אקסלנס השקעות וניירות ערך. בין משקיעי החברה: משפחת נוסבאום, מבעלי השליטה בקונצרן הבנייה והתשתיות קבוצת אשטרום בע"מ; משפחת סנדלר, מבעלי העניין בחברה הציבורית נקסט ויז'ן ועופר ינאי, יו"ר, מייסד ובעל השליטה של נופר אנרגיה.

האפליקציה של בלינק מבוססת על מערכות ליבה חדשניות שיהפכו את עולם ההשקעות לנגיש ופשוט כך שהציבור הרחב יוכל לבצע השקעות בשוק ההון בקלות ובאופן ידידותי.

בשלב הראשון מתכוונת בלינק להציע ללקוחותיה מסחר במניות ובקרנות סל ((ETF, וכן בקרנות נאמנות בארץ ובחו"ל. בהמשך תיבחן האפשרות להרחבת סל המוצרים גם לנגזרים ולאיגרות חוב.

ברשות ניירות ערך התייחסו להודעה על כניסה של חבר בורסה חדש, שישמש ברוקר קמעונאי להנגשה של שירותי ברוקראז׳ – שירותי מסחר בניירות ערך, וציינו כי, "כניסה של חברת פינטק ראשונה כחבר בורסה חדש ממחישה איך חזון ואסטרטגיה באים כדי מימוש לטובת הציבור ומהווה התפתחות חשובה עבור שוק ההון הישראלי. הרשות קידמה בשנים האחרונות הסרת חסמים ובנייה של תשתית רגולטורית שתאפשר את כניסתם של ברוקרים קמעונאיים דיגיטליים לשוק ההון. זאת במטרה להגביר תחרות בשוק הברוקראז׳ ולהנגיש לציבור שירותים טכנולוגיים מתקדמים וזולים למסחר בניירות ערך אשר מגבירים את התחרות בשוק הברוקראז׳ שמרוכז היום במערכת הבנקאית.

"מהלך זה הוא הפירות הראשונים של עבודה משותפת של רשות ניירות ערך ורשות התחרות שהחלה בשנת 2019 במסגרתו פרסמנו דוח שהציג את הריכוזיות הבנקאית גבוהה בשוק הברוקראז׳ ריטייל ופרס את החסמים הקיימים שיש להסיר על מנת לפתוח את השוק לתחרות. מסקנת הדוח דאז היתה שלמעלה מ 95% משוק הברוקראז׳ ריטייל מרוכז במערכת הבנקאית כאשר הציבור משלם עמלות ברוקראז׳ גבוהות מהעלויות בשוק החוץ בנקאי. מאז פעלנו כדי להסיר החסמים מה שאפשר כניסה של חברי בורסה חדשים, אפשרנו הליך רישום דיגיטאלי (Digital On Bording) ועוד.

בנוסף, אנו תומכים בפיתוח טכנולוגיות שינגישו את השירות לציבור ויחוללו תחרות, כפי שמקובל בשווקים מערביים מפותחים וראוי שבשנת 2023 ייתפתחו גם בישראל. לשם אנו מכוונים.

"בהקשר זה, בחודש יוני הקרוב, במסגרת חוק שירותי מידע פיננסי, סל המידע של ניירות הערך צפוי לעלות לאויר ולהיפתח עבור נותני שירותי מידע פיננסי, בעיקר פינטקים, שיוכלו להשתמש במידע הזה על מנת להציע שירותי השוואת עלויות גם בעלויות הברוקראז׳ (שירותי מסחר בניירות ערך) ובכך להגביר תחרות ולהציע אלטרנטיבות מגוונות לציבור, בשוק שרובו ככולן מרוכז במערכת הבנקאית", נמסר מהרשות לני"ע.

מייסדי ומנהלי החברה, אלעד בנבג'י ושלומית ארז-ערמון: "בלינק היא הנאו-ברוקר הראשון בישראל. המטרה שלנו היא להוריד את חסמי הכניסה לשוק ההון הישראלי, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שפיתחנו, הקמנו מערכות ליבה ויצרנו חוויית משתמש בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אלה יהפכו את ההשקעה לנגישה, פשוטה ומהירה כמו חוויית הצריכה הדיגיטלית."

איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב: "אנו מברכים על הצטרפותה של בלינק כחבר בבורסה בת"א. הגדלת מספר השחקנים בשוק ההון הישראלי היא חלק מהיעדים האסטרטגיים שלנו, שכן רק על ידי הגדלת השחקנים יהיה כאן שוק הון משוכלל ותחרותי. הצטרפותה של בלינק, חברת פינטק המביאה את החדשנות הטכנולוגית לשוק ההון, תאפשר ללקוחות הריטייל גישה דיגיטלית, נוחה וידידותית בהנגשת שוק ההון לציבור הרחב ותעודד תחרות בין השחקנים השונים. אנו מאמינים כי נמשיך לראות חברות פינטק נוספות מצטרפות לבורסה ומביאות תחרות ועלויות זולות יותר לטובת הציבור הרחב".

הבקשה טעונה את אישור דירקטוריון הבורסה.

 

כתיבת תגובה