בלי ארנק: הקריפטו מגיע לעולם ההשקעות הישראלי

אחרי שצברו מאות אחוזי תשואה מאז 2020, בית השקעות ישראלי יאפשר לראשונה לציבור הרחב ניהול השקעות במטבעות דיגיטליים בלבד | ניהול ההשקעה יתבצע בשקלים וימנע מהמשקיע את הצורך בהקמת ארנק דיגיטלי | כך יאפשר בית ההשקעות הקריפטוגרפי ProxiBit השקעות בשבעה מסלולים וביותר מ-50 מטבעות שונים

אורי רענן מבעלי בית ההשקעות פרוקסימה | צילום: לואיז גרין

נראה שהיה זה רק עניין של זמן עד שבתי ההשקעות בישראל יפצחו את הדרך להפוך השקעה בקריפטו, לחלק ממסלולי ההשקעה המנוהלים על ידם.

זה לא סוד שלמרות התשואות הפנטסטיות (בלי שנבטיח שום דבר להמשך) השירותים המוצעים כיום בישראל בתחום ההשקעות במטבעות דיגיטליים – מצומצמים למדי. כיום, ניתן בעיקר לבצע קנייה ומכירה של מטבע תוך הסתמכות על הקמת ארנק דיגיטלי ע"י הלקוח. זאת, לצד העובדה שהמערכת הבנקאית מערימה במקביל קשיים על הלקוחות בקבלת כספים שמקורם במערכת פתוחה – בה יש חשש גדול להלבנת הון. המשקיעים במטבעות קריפטו חייבים להצביע בפני המערכת הבנקאית על מקור הכספים וכי לא עברו בבורסות לא מפוקחות, המהוות גורם סיכון משמעותי להלבנת הון ומימון טרור.

הפתרון נמצא בבית השקעות המנהל את המטבעות בתיקי השקעות 'רגילים' עבור הלקוח: בית ההשקעות הקריפטוגרפי 'פרוקסי ביט' (ProxiBit), מקבוצת בית ההשקעות פרוקסימה, הודיע על השקת פעילות ייחודית שתאפשר לעמיתים ניהול תיקים של מטבעות דיגיטליים בלבד. בית ההשקעות מציע שבעה מסלולי השקעה בהתאם למטבעות השונים וכן אפשרות לנהל תיק השקעה במטבעות דיגיטליים המותאם אישית לדרישות הלקוח. בדומה לניהול תיקים "מסורתי" גם ניהול התיק במטבעות הקריפטו יעשה בסטנדרטים הנהוגים בבתי ההשקעות ובכלל זה בשקיפות מלאה ותוך אפשרות לממש את התיק בכל עת.

בין בעלי התפקידים ב- ProxiBit נמנים חיים ונציה ואורי רענן (מבעלי בית ההשקעות פרוקסימה) שיכהנו כדירקטורים וכן איציק בנבנישתי, לשעבר מנכ"ל פרטנר ויונה פוגל, לשעבר מנכ"ל פז ומי שכיהן בשורת תפקידים בכירים בבנק לאומי, שיכהנו כחברים בכירים בוועדה המייעצת של בית ההשקעות. את פעילות ProxiBit ינהל אלעד נומברג.

ProxiBit, המצויד ברשיון (היתר המשך עיסוק) של נותן שירותים פיננסיים (נש"פ) מטעם רשות שוק ההון, בא לפתור בעיות אלה.  בית ההשקעות מאפשר לנהל השקעות בקריפטו, בשקלים, בשבעה מסלולי השקעה שונים הכוללים בסה"כ למעלה מ-50 סוגי מטבעות דיגיטליים. המסלולים  מבוססים, בין השאר,  על  שווי השוק של המטבעות ועל סקטורים  שונים כגון הגיימינג וה-WEB 3.0. ההשקעה יכולה להתבצע עצמאית בכל מטבע שיבחר הלקוח,  או באמצעות  אלוקציה הנעשית ע"י האנליסטים של  ProxiBit.

רכישת המטבעות נעשית ע"י בית ההשקעות במערכת סגורה כשכל ההשקעה מבוצעות בהעברות בנקאיות. בכך נמנע הצורך להתמודד עם החששות שבקניית מטבעות דיגיטליים, השמירה עליהם וההתנהלות מול הבנקים בכל הקשור לרגולציה בעניין החשד מפני הלבנת הון. ניהול התיק נעשה בהתאם לרגולציה המחמירה ובכלל זה לאחר הליכי הכרת הלקוח (KYC) ובירור הצרכים. המטבעות עצמם נשמרים בתקן אבטחה GK8 הנחשב לרמת האבטחה הגבוהה ביותר בשוק הקריפטו וכן בבורסת Kraken  הנחשבת לבורסה המובילה בפיקוח הרגולטורי על המטבעות הדיגיטליים.

בדומה לניהול תיקים מסורתי, כל ההליך שקוף לחלוטין למשקיעים. בכל שלב ניתן יהיה לבצע שינויים במסלולים וכן לבצע הפקדה או משיכה מידיים ובנזילות מלאה. בעת המימוש, בית ההשקעות יבצע עבור הלקוח את ההמרה לשקלים, את העברת היתרה לחשבון וידאג לניכוי המס.

סכום ההשקעה המינימלי לתיק מנוהל עומד על כ-30,000 ש"ח בלבד. דמי הניהול השנתיים ינועו בין 2.5%-3.5% ודמי ההפקדה והמשיכה ינועו בין 2.5%-4%, בהתאם לגובה התיק.

כתיבת תגובה