בלי הרבה חשש: אבל במשרד החקלאות נערכים לארבה

משרד החקלאות נערך למכה השמינית • בודק את מלאי חומרי ההדברה ונערך לכל תרחיש • מה כבר הארבה יכול לעשות? • הפעם הקודמת שזכינו לביקור הארבה הייתה ב-2013  • בתקווה שלא יהיה הרבה ארבה

ארבה בבאר מילכה מכיוון מצרים | צילום: אריאל 24, ויקיפדיה

מכת ארבה בדרך? משרד החקלאות החל להיערך לקראת הארבה שבדרך לישראל, ההיערכות מתרחשת באמצעות צוותי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, שנערכים לאפשרות לפיה ייכנסו נחילי הארבה לישראל, והם נמצאים בקשר רציף עם ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, על מנת לקבל תמונת מצב על תנועת הארבה בשטחי מדינות ערב הסעודית ומצרים.

במקביל, צוותים של משרד החקלאות החלו להיערך ולבדוק את מלאי חומרי ההדברה הידידותיים, כאלה שאינם מסכנים את בני האדם ושבהם יוכלו להשתמש במידת הצורך. במשרד החקלאות מציינים כי נחילי הארבה אינם מסכנים את בני האדם או בעלי החיים, וכי מלבד הנזק המשמעותי שהם יכולים לגרום לחקלאות, אין נזק נוסף מיוחד שהם גורמים לו.

משרד החקלאות עוקב כל הזמן אחר תנועת הארבה, ובמסגרת המעקב התגלה כי בעקבות גשמים חריגים שירדו במזרח תימן ובגבול שבין אריתריאה לסודן, החלה נדידה של הרבה להקות ארבה לכיוון ערב הסעודית. האו"ם פרסם דוח בנושא בימים האחרונים, ובמסגרתו הוא כותב כי יש התקדמות בתנועת הארבה לישראל, אך יש עדיין מרחק שעל להקות הארבה לעבור עד ההגעה לישראל.

המשרד החקלאות מציינים כי בימים הקרובים התמונה תתבהר בצורה ברורה, והם יוכלו לומר מתי הארבה יגיע לישראל, אם בכלל. אך בכל מקרה במשרד לא לקחו סיכונים והחלו כבר להיערך.

כחלק מההיערכויות, משרד החקלאות סקר את המצאות נחילי הארבה בעולם, ובנוסף לכך בדק את מלאי חומרי ההדברה הידידותיים, שאינם מסוכנים לבני אדם, על מנת לראות שיש מלאי גם לאירוע מתמשך. בנוסף לכך אתמול (שלישי) אף נערכו ישיבות היערכות בנושא בניהול שר החקלאות, אורי יהודה הכהן אריאל. במשרד החקלאות אמרו כי הם מעדכנים את כלל הנוגעים בדבר, כולל ראשי המועצות האזוריות ברחבי הארץ וכי הם ממשיכים לעקוב אחר הנושא.

כזכור, הפעם האחרונה שזכינו בישראל לביקור של ארבה, הייתה בשנת 2013, אז צפה מראש משרד החקלאות את הגעת הארבה ותנועתו, שהייתה מאילת ועד הערבה. במהלך המקרה פעלו הצוותים של משרד החקלאות על מנת לנטר את השטחים ולרסס מהקרקע ומהאוויר על בסיס יומי, זאת כדי למזער את הנזקים שהיו צפויים לחקלאות המקומית.

ארבה המדבר, הוא מזיק חקלאי של צמחים, מהבולטים שבהם. הוא לא מגיע לישראל בדרך כלל, אלא אם כן יש סערה שנושאת אותו לכאן, התפוצה שלו היא רחבה ועומדת על קרוב ל-30 מיליון קמ"ר על פני 60 מדינות. הוא ניזון מהצומח, כאשר הוא יכול לאכול מינים רבים מאוד של צמחים, עלים, פירות, זרעים, קליפות עצים וצמחי בר.

כתיבת תגובה