בלעדי: כמה מוציאה משפחה חרדית על חופשות בחו"ל?

כאילו מדובר במדד צמוד-דתיות, מנתונים בלעדיים שהגיעו לידי 'ביזנעס' עולה כי החרדים מוציאים הכי מעט כסף על חופשה בחו"ל • הדתיים במקום השני, המסורתים והחילונים מוציאים הכי הרבה – בהתאמה • הצצה מרתקת ערב 'בין הזמנים'

נמל התעופה בלוד. צילום: יוסי זליגר | פלאש 90

החופש הגדול כבר כאן. בעוד תלמידות בתי הספר התיכוניים יצאו כבר לחופשה השנתית, בעוד פחות משבועיים ייצאו גם רבבות תלמידי הישיבות לחופשת 'בין הזמנים' וגם המנכ"לים ובעלי העסקים החרדים ינצלו את תקופת יולי-אוגוסט לחופשה מרעננת מפעילות העבודה השוטפת.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בפרויקט מיוחד שיפורסם במגזין סוף השבוע – ביזנעסופ"ש – כאן באתר 'ביזנעס', אנו חושפים לראשונה את הנתונים המלאים של הוצאות משקי הבית במגזר החרדי לחופשות, תיירות ובילויים.

במסגרת הפרויקט ריכז 'ביזנעס' נתונים מכמה וכמה רשויות ממשלתיות, חברות תיירות, ספקים ונותני שירות בענף, בפילוח מגזרי מדוייק – המספק לראשונה הצצה מרתקת לנתונים שטרם פורסמו בעבר.

כך למשל, כשמדובר בנסיעות לחו"ל, מוציאה המשפחה החרדית הממוצעת 2,064 שקל בשנה למטרה זו – הנתון הנמוך ביותר מכלל המגזרים היהודים בארץ. לשם השוואה, במגזר הדתי עומד הנתון על סך 4,836 שקל בשנה.

המגזר המסורתי כבר מכפיל את הנתון החרדי פי ארבעה עם הוצאה שנתית של 8,364 שקל לשנה. אצל החילונים כללי המשחק כבר שונים לחלוטין – עם הוצאה שנתית ממוצעת למשק בית של 12,984 שקל עבור נסיעות לחו"ל.

עם זאת, יש לציין כי הנתונים לוקים בחסר, מאחר ואין אפשרות לשקלל את עסקאות המטיילים והנופשים במזומן, מה שמקשה לשקלל את נתוני ההוצאות בקרב מי שבוחר לרכוש מט"ח מזומן בעודו בישראל.

כאמור, הנתונים המלאים והמקיפים יפורסמו בסוף השבוע כאן באתר 'ביזנעס' במסגרת מגזין 'ביזנעסופ"ש'.

תגובה אחת ל: "בלעדי: כמה מוציאה משפחה חרדית על חופשות בחו"ל?"

  1. ממה שאני מכיר הרבה משפחות חרדיות עוקפות בהרבה את הסכומים הללו

כתיבת תגובה