במקום פרטנר: נחשף פיג'ו Rifter, רכב עבודה ומשפחה

קבלו את המחליף של פיג'ו פרנטר, ריפטר. אבל אל דאגה: גם הוא פרטנר. כל הפרטים

הדגם שקבע עוד בשנת 1996 שרכב עבודה לא חייב להרגיש כזה או להציע שימוש חדגוני, פיג'ו Rifter, נחשף כעת בדור ושם חדש, כממשיך דרכו של הפרטנר. הדור השלישי לדגם זה ממשיך את הפילוסופיה של תכנון פונקציונלי למרכב אשר הוסיף להשתפר עם השנים כדי להפוך לאמת מידה בקבוצתו וכשותף מתאים לכל פעילות משפחה, פנאי וכמובן עבודה. Rifter החדש שודרג בהתאם לשינויים שעברו שאר דגמי המותג לרבות עיצוב חיצוני שמיישר קו עם משפחת דגמי ה-SUV של המותג וכמובן שימוש בתא נוסעים ייחודי ויוקרתי בהתאם לפילוסופיית ה-i-Cockpit.

המכונית החדשה קיבל חזית קשוחה ואלגנטית ובה גריל מאונך שמדגיש את סמל האריה במרכזו. יחידות התאורה משלימות את המראה החתולי עם נורות לד שיוצרות חתימת אור ייחודית ל- Rifter. כחלק מחבילת הנראות, פיג'ו Rifter יוצע במספר גרסאות עם חישוקי 17 אינץ' שעוצבו במיוחד עבורו. חלקו האחורי כולל דלתות גדולת שמציעו פתח גדול במיוחד בפתיחתן לטובת קלות הטענת מטענים.

הדור החדש של ה- Rifterמציע שילוב אופטימלי בין שימושיות יומיומית בזכות שלושה מושבים נפרדים מאחור הניתנים לפירוק מלא בקלות, מרווח מחיה נדיב, רצפה שטוחה, משטח הטענה באורך 2.7 מטר ותוספת של 100 ליטר לנפח תא המטען. Rifter החדש יוצע בשני מרכבים – M ו-XL, באורך כללי של 4.4 ו-4.75 מטר (2 ס"מ ארוך יותר מהדור השני), 278 ו-297 ס"מ בבסיס הגלגלים, 5 ו-7 מושבים בהתאמה.

כחלק מקפיצת המדרגה של הדור החדש, פיג'ו Rifter בנוי על שלד חדש לגמרי (חלקה הקדמי של שלדת ה-EMP2), כולל 19 מערכות סיוע לנהג ובטיחות, ארבע מערכות קישור במולטימדיה, דור חדש של מנועים כולל מנועי 1.2 PureTech ו-1.5 BlueHdi המשודכים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ומערך מתלים חדש שידגיש את מרכיב ההנאה מהנהיגה.

כדי להרחיב עוד יותר את טווח היכולות של פיג'ו Rifter החדש, רכב זה יוצע גם עם מערכת ה-Grip Control המוכרת של פיג'ו אשר יודעת להתאים את העברת הכוח אל הגלגלים הקדמיים לאחיזה בתנאי הקרקע המשתנים. כלי רכב שמצוידים במערכת זו יגיעו עם צמיגי מישלן לאטיטוד טור שמגבירים את האחיזה בתנאי דרך חלקלקים. כמו כן, תוצע ברכב זה בקרת ירידה במדרון ונסיעה בעליה במתלולים, אשר יודעת להתאים את מהירות הנסיעה בעצמה.

בעתיד הלא רחוק, ייחשף Rifter בגרסת הנעה כפולה, בעזרת סדנת DANGEL, השותפה הוותיקה של פיג'ו בייצור מערכות הינע כפולות.

הפיג'ו החדש יוצע עם מבחר גדול של יחידות הנעה. כולן עומדות בתקני זיהום האוויר המחמירים ביותר (6.C) ואף במבחני פליטות המזהמים החדשים שיכנסו לתוקף, אשר מודדים ערכים בנסיעה בתנאים אמתיים. בצד הבנזין, יוצעו שני מנועי 1.2 PureTech: 130 כ"ס S&S ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים (החל מ-2019), עם מסנן חלקיקים חדשני; 110 כ"ס S&S עם תיבה ידנית 5 הילוכים

 בצד הדיזל יוצעו שלושה מנועי 1.5 BlueHdi: 130 כ"ס S&S עם תיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית 8 הילוכים; 100 כ"ס S&S עם תיבה ידנית 5 הילוכים; 75 כ"ס עם תיבה ידנית 5 הילוכים

כל מנועי הדיזל מצוידים במסנן חלקיקים מתקדם ובממיר קטליטי סלקטיבי. טכנולוגיה זו משפרת משמעותית את סינון המזהמים, גם ברגע התנעת המנוע וללא צורך בשימוש תוספים חיצוניים.

במכונית גם טכנולוגיה שהייתה שייכת עד כה לרכבים מסגמנטים אחרים. בלם חניה חשמלי – הוויתור על ידית בלם היד מפנה מקום לתא אכסון גדול, בקרת שיוט אדפטיבית – מתאימה את מהירות הנסיעה בשימוש בבקשת השיוט בהתאם לתנועה מלפנים, זיהוי תמרורי מהירות נסיעה – מצלמה המסוגלת לזהות תמרורי מהירות נסיעה בדרך ואף להתאים בלחיצת מתג את מהירות הנסיעה בהתאה, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה – מערכת זו תתריע וגם תתקן באופן אקטיבי את סטיית הרכב מנתיב הנסיעה, התרעה בפני אי ערנות נהג – המערכת מצלמת את תנועת הרכב בנתיב הנסיעה ומודדת את תגובות ההגה כדי להתריע על נהיגה בחוסר ריכוז או עייפות של הנהג, בלימה אקטיבית  – במקרה של זיהוי סכנת התנגשות, הרכב יבצע בלימה עצמאית למניעת תאונה, בקרת יציבות לנגרר – בקרה שמונעת מקרי איבוד שליטה ואחיזה בעת גרירה של גרור, תאורה אקטיבית – מעבר בין אורות דרך למעבר בצורה אוטומטית למניעת סנוור, מצלמות היקפיות – מצלמה אחורית במפתח של 180 מעלות כולל תצוגה היקפית של הרכב ממעוף ציפור, בקרת עצמים בשטח המת של שדה הראיה – תתריע על הימצאות עצמים בשטחים המתים על ידי תצוגה במראות הרכב,  כניסה והתנעת הרכב ללא מפתח וגם: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ' – כניסת USB, חיבור קבוע לרשת האינטרנט, טעינה אינדוקטיבית, מירור-סקרין, אפל קארפליי, אנדרואיד אוטו, ניווט תלת מימד ועוד

ריפטר מציע בדורו השלישי מודולריות מושלמת בתא הנוסעים לכל צורת שימוש – משפחתי, עבודה, פנאי ועוד. זאת הודות לתכנון החכם של סביבת המחיה והצעת שתי גרסאות אורך – 4.4 ו-4.75 מטר עם 5 ו-7 מושבים בהתאמה. 

כל אחד משלושת המושבים הנפרדים בשורה אחורית יכול להכיל מושב תינוק, הם ניתנים לקיפול או לפירוק והסרה מלאים בעזרת שיטת ה-Magic flat ושני מושבים נוספים (בגרסת ה-7 מושבים) הניתנים גם כן לפירוק וקיפול מלאים. יחד עם מושב הנוסע הקדמי שניתן לקיפול, מתקבל משטח הטענה שטוח המסוגל להכיל מטען באורך של עד 2.7 מטר בגרסת ה-M ועד 3.05 מטר בגרסת ה-XL. בRifter שתי דלתות צד חשמליות המצוידות גם בחלונות חשמליים.

נפח תא המטען הגדול בקבוצה שצמח ב-100 ליטר נוספים לכדי 775 ליטר בגרסת ה-M ו-1,050 ליטר בגרסת ה-XL (עד 4,000 ליטר בנפח מלא של הגרסה הארוכה ללא מושבי נוסעים) וכעת גם עם פתיחה של החלון האחורי בדלתות האחוריות לשימושיות מרבית, כולל שני גבהים לכיסוי המטען.

בנוסף, מדף גדול ושימושי מעל למושבים הקדמיים יחד עם שני תאי כפפות גדולים, מקוררים ונגישים בדשבורד, הודות להעברת כרית האוויר לגג הרכב. תאי אחסון גדולים ורבים בנפח של 186 ליטר לכל שימוש וצורך. בגרסה הייעודית, קיים גג זכוכית ענק מעל לראשי הנוסעים ובנוסף אליו, קורה צפה עם תאורה אישית, תאורת אווירה ותאי אכסון נוספים בנפח 14 ליטר. גישה קלה אל תא הנטען דרך חלון אחורי נפתח בדלתות האחוריות.

 פיג'ו Rifter החדש ייחשף בתערוכת ז'נבה הקרובה, ייוצר במפעל ויגו הספרדי ויושק באופן רשמי בעולם ברבעון האחרון של שנת 2018.

כתיבת תגובה