במשרד האוצר דחו שוב את מועד יישום חוק מס דירה שלישית

וזאת לאחר שבג"צ טרם הכריע בנושא • המועד החדש: סוף חודש יולי, בתקווה שעד אז בג"צ יכריע בנושא הנפיץ שמחזיק את כל שוק הנדל"ן באי וודאות

מס על דירה שלישית. אילוסטרציה. צילום: rosedesigns | שאטרסטוק

לפי החוק היבש בעוד כשבועיים וחצי, ב – 30 ליולי, אמורים בעלי 3 דירות ומעלה לדווח לרשות המיסים על מספר הדירות שברשותם ולשלם את החלק הראשון מהמס החדש. אבל זה רק לפי החוק היבש, בפועל משרד האוצר מתכוון לדחות לסוף יולי את הדיווח.  משרד האוצר יעביר היום (ג') את עמדתו זו לבג"ץ.

בחוק המקורי מועד הדיווח נקבע ל-31 במרץ 2017. בעקבות העתירות לבג"ץ נגד החוק, הודיעה רשות המסים כי ניתן יהיה להגיש את הדיווח עד ל-30 ביוני. כעת, כאמור, מוכן האוצר לדחייה נוספת של חודש.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

כזכור, לפני מספר ימים  הגישו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, שמייצגים קבוצת בעלי דירות, בקשה לב"גצ לדחייה נוספת של 90 יום: "בית המשפט הנכבד מתבקש להורות על דחייה נוספת המועד הדיווח לרשות המסים ועל דחייה במועד ביצוע התשלום הראשון", כתבו בבקשה.

"הדחייה האמורה מתבקשת, נוכח העובדה שמועד הדיווח והתשלום לרשות המסים הולך ומתקרב, נוכח העובדה שבידי העותרים בעתירה אין כל ידיעה באשר למועד שבו אמור להינתן פסק הדין של בית המשפט, ונוכח העובדה שעם מתן הצו על תנאי בעתירות, אבדה חזקת החוקתיות של חוק מס ריבוי דירות".

כתיבת תגובה