במשרד הכלכלה שוקלים: צו הקפאת מחירים עד תום המלחמה

 יישקל צו הקפאת מחירים לרמתם לפני המלחמה, כך הודיע מנכ"ל משרד הכלכלה לדרישת יו"ר וועדת הכלכלה דוד ביטן | "לא ניתן שינצלו את שעת החירום", אמר ביטן, "מחר בבוקר משרד הכלכלה יעדכן אותנו אם מוציאים צו כזה" | איגוד לשכות המסחר טען בתגובה: "אין העלאת מחירים ברשתות המזון הגדולות והמסודרות – רק סיום המבצעים של החגים"

אמנון מרחב | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"נתמוך בצו שיחזיר את המחירים לרמתם שלפני המלחמה. לא ניתן שינצלו את שעת החירום. מחר בבוקר משרד הכלכלה יעדכן אותנו אם מוציאים צו כזה", כך הדגיש היום (שני) יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן, בדיון בנושא התמודדות עם המחסור במזון ובמוצרי צריכה, ועם הטענות לביטול מבצעים והעלאת מחירים ברשתות השיווק.

מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, השיב כי סמכותם בשעת חרום היא אספקת המזון לציבור. "כרגע אין מחסור במלאי, אך יש צריכה מוגברת. יש מחסור גדול במספר מוצרים נקודתיים כמו ירקות טריים. כרגע היבואנים והקמעונאים מצליחים להתגבר על המחסור שנוצר בחלב ניגר, אך אין בעיה של חומרי גלם. התרחישים לעתיד מורכבים אך למדינה יש מלאי חרום מספיק, והיא ערוכה. יש אכן ניצול ניצי של חלק מהגורמים להפקעת מחירים". לדבריו, אם ההתייקרויות יימשכו – אכן תישקל הוצאת צו בעניין, כבר מחר (שלישי) בבוקר.

ח"כ ששון גואטה (הליכוד) התריע מחברות של מוצרי-יסוד שמסרבות להגיע ליישובי קו העימות, אליהו ברוכי (יהדות התורה) קרא לפתוח את השוק לעוד מוצרי יבוא – כדי למנוע מחסור, רון כ"ץ (יש עתיד) הבטיח את תמיכתה של האופוזיציה בהוצאת צו כזה – ולהרחבתו למוצרים נוספים ואילו שלום דנינו (הליכוד) קרא לשיתוף פעולה עם היצרנים והקמעונאים כדי לשלב צו הקפאת-מחירים עם רצון טוב מצידם.

שרון לוי, נציגת עמותת "פעמונים" הזהירה כי שישיית בקבוקי מים עולה כיום 100-60 ₪, אורי דורמן, מנכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, תמך אף הוא בפיקוח על המחירים, נמרוד הגלילי, נציג איגוד לשכות המסחר, הכחיש כי יש העלאת מחירים ברשתות המזון הגדולות והמסודרות – אלא רק סיום מבצעי המחירים של תקופת החגים.

כתיבת תגובה