"בניה הוא ענף נכשל טכנולוגית, 50 שנה בונים באותן שיטות"

את הדברים אמר שר השיכון יואב גלאנט, הוא קרא לאנשי התעשייה הטכנולוגית להירתם לנושא "תרימו את הכפפה ותחשבו על רעיונות וסטארט-אפים חדשים". ח"כ איתן ברשי מהמחנה הציוני תקף "אתה הרגולטור שמונע".

השר יואב גלאנט בועידת התעשיינים

 

בכנס השנתי של התאחדות התעשיינים בישראל שנערך בסוף השבוע החולף התייחס שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל'), יואב גלנט להתפתחות ענף הבנייה: "מדינת ישראל היא אחת המדינות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם בהמון תחומים – תחבורה, רפואה, חקלאות וכמובן תעשיות ביטחוניות. אבל, הענף הנכשל ביותר מבחינה טכנולוגית הוא ענף הבנייה. כבר 50 שנה שאנחנו בונים באותן שיטות טכנולוגיות, אנחנו צריכים לעשות פה קפיצת דרך. אנחנו משתמשים בברזל ובבלוקים בבניינים פשוטים כפי שהשתמשו לפני 100 שנה. מדינת ישראל נמצאת בין המקומות הנמוכים ביותר בעולם בהתפתחות ענף הבנייה."

"אנחנו במשרד הבינוי והשיכון קוראים לשיתוף פעולה עם כל מי שיבא רעיונות פורצי דרך בתחום הבנייה במטרה שבעוד כמה שנים נקדים את כל העולם בתחום. עלינו לחשוב על פיתרון שיוזיל את עלויות הבנייה באופן דרמטי."

עוד הוסיף: "אם הצלחנו להיכנס כמובלים בתעשיית הרכב עם טכנולוגיות כמו מוביליי, וייז ועוד, אנחנו יכולים להוביל ולפרוץ דרך גם בתחום הבנייה. אני פונה לתעשייה הטכנולוגית – תרימו את הכפפה. תחשבו על רעיונות, סטארט אפים ופטנטים חדשים. לא יכול להיות שלוקח לבנות בניין שנתיים-שלוש וזה לא כולל את תהליך התכנון ואישורי הבנייה. המציאות הזו חייבת לעבור שינוי. דבר אחד ברור לי – לא ימשיכו להתקיים ולבנות בשיטה הנוכחית בעתיד. ישראל חייבת להוביל בתחום הזה. דבר זה יוביל לקיצור, הפחתה וייעול של עלויות הבנייה ויגדיל את הפריון. יש לנו את המוחות הטובים בעולם יכולים לעשות את זה."

ח"כ איתן ברשי מהמחנה הציוני שנכח גם הוא בפאנל תקף את גלאנט והשיב לו כי המדינה לא משקיעה בתעשייה של הבנייה וכתוצאה מכך אין התפתחות או התקדמות בעניין. בחוק עידוד השקעות הון. לא מפנים משאבים לתעשייה, ואם רוצים לקבע את ההשקעה יש צורך להעביר את זה בחקיקה. אין חיבור בין פקידי רשות מקרקעי ישראל לבין מדיניות הממשלה, ואם לא יחליטו להחליף אותם הם ימשיכו לתקוע כל יוזמה. אפילו אישור לחציבת חול קשה להשיג וכתוצאה מכך אין חול לענף הבניה.

הוא פנה לגלאנט באופן אישי ואמר לו כי אמנם יש בו רצון כנה לפתח את ענף התעשייה והבניה אך בד בבד הוא בעצמו הרגולטור שתוקע את אותה התפתחות.

הפנאל בנושא הבנייה בועידת התעשיינים.

כתיבת תגובה