בני ברק: אישור חריג של המחוזית לבניית 60 מ"ר בקומת הגג

הועדה המחוזית למחוז ת"א אישרה את ההצעה שהגישה עיריית בני ברק: מהיום יורחב אישור תוספות בניית גג בעיר עד 60 מ"ר | בפועל מדובר ב-68 מ"ר, כאשר 8 מ"ר ייועדו לסוכה שתמוקם מתחת למפלס הגג, במקום סוכת הגג שתתבטל | עד כה האישורים לגגות העיר בני ברק ניתנו עד 40 מ"ר כולל מיקום הסוכה | מתווך נדל"ן בעיר: "נקווה שההיתר יעביר כמה שיותר הרחבות למסלול המאושר, וימנע אסונות של קריסת מבנים ישנים"

בני ברק, רחוב ז'בוטינסקי | צילום: גילי יערי, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה את תכנית עיריית בני ברק, במסגרתה תוכל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להתיר בניה על גג בית מגורים בשטח של עד 60 מ״ר בנוסף לשטח סוכה של עד 8 מ״ר להקמה במפלס שמתחת לקומת הגג.

התכנית המחודשת משנה את המצב התכנוני הקיים כיום ובמסגרתו ניתן לבנות חדרי גג, לרבות סוכה, בשטח של 40 מ״ר בלבד. מציאות זו הגבילה את מימוש השימוש בשטחי קומת הגג ברחבי העיר, דבר שהינו משמעותי במיוחד למשפחות המתמודדות עם מצוקת מקום ובאופן כללי לצפיפות הדיור בעיר של מספר נפשות גבוה למ"ר שהינו כפול מהממוצע הארצי.

בני ברק היא העיר היחידה במחוז תל אביב שתיהנה מהקלה זו.

האם המהלך יסדיר את הרחבות הבנייה הפיראטיות ותכניס לתלם את מדיניות "אפס האכיפה" שנהוגה בבני ברק והפכה אותה לבעלת מראה בלתי מלבב? אין לדעת, ואפילו סביר מאוד שלא. "אילו הוועדה המחוזית הייתה מתנה את האישור לבניינים שבהם אין חריגת בנייה – לא היה לאישורה שום משמעות", מסביר ש', מתווך נדל"ן בני ברקי, ל'ביזנעס', "משום שכמעט ואין בנמצא בניין שכזה ברחבי בני ברק".

הוא מוסיף, כי "החשש הגדול שצריך להיות הוא מכך שאנשים ינצלו את ההיתר לבניית יחידות דיור מפוצלות נוספות, מה שיגדיל את העומס על התשתית העירונית, אך מאידך, יש סיכוי רב יותר שמעתה, הבנייה על הגגות תהיה חוקית יותר, מה שיהיה כלי יעיל מול תוספות הבנייה הנוכחיות שנעשות ללא בדיקות הנדסיות מספיקות, ועלולות לסכן את המבנים ויושביהם. נקווה מאוד, שהאישור החריג שנתנה הוועדה המחוזית, יעביר כמה שיותר הרחבות למסלול המאושר, וימנע אסונות של קריסת מבנים ישנים", מסכם ש'.

ההצעה תיכנס לתוקף עם פרסומה ברשויות בעוד 15 יום, ולאחר מכן עשוי לחול בגינה חיוב בהיטל השבחה על בעלי נכסים שיבצעו עסקאות או יממשו זכויות על פי התכנית החדשה.

כתיבת תגובה