בני ברק: כ – 6,000 יח"ד חדשות נבנו בשמונה שנים

העיר בני ברק הצפופה שוברת שיא: 6,000 דירות נבנו בשמונה השנים האחרונות, המספרים לא כוללים את אלפי יח"ד הקטנות שלא ממוספרות – איזו עיר ממוקמת בצמרת הבנייה וכמה דירות יש בסך הכל במדינת ישראל, כל הפרטים

הסדרי תנועה שונים היום בבני ברק. צילום: פלאש 90

בני ברק שוברת שיאים בבניית דירות חדשות: מנתוני הלמ"ס מתברר כי בשמונת השנים בין 2008 ל – 2015 נבנו בעיר בני ברק 5991 יח"ד, סדר גודל של עיר חרדית ממועצת כמו אלעד וביתר עילית. כל זה כמובן לא כולל את אלפי יח"ד הקטנות…
בראש הצמרת עומדות הערים ירושלים, תל אביב ופתח תקווה. בני ברק ממוקמת במקום התשיעי. את המקום העשירי נועלת עיריית חולון עם בנייה של 5933 יח"ד.

לתקציבים של כל הערים והמועצות המקומיות בישראל זרמו יחד יותר מ–70 מיליארד שקל עבור בנייה חדשה באותן שנים. הסכום הגיע מארבעה מקורות: 31 מיליארד שקל נגבו בהיטלי השבחה מיזמים בגין זכויות בנייה בקרקע, 19 מיליארד שקל הם השתתפות הממשלה במימון הפיתוח, עוד 12 מיליארד שקל נטלו העיריות בהלוואות, וקרוב ל–10 מיליארד שקל ניתנו כתקציבי פיתוח ממקורות כמו קרנות מפעל הפיס, קק"ל, תרומות של קרנות פרטיות בבעלות הערים והשתתפות של בעלי נכסים בקרקעות סמוכות במטלות פיתוח, כך לפי הנתונים שפרסמה מירב מורן ב'דה-מרקר'.

מהנתונים של הלמ"ס מתברר כי באותן שנים נבנו ואוכלסו ברשויות המקומיות 256 אלף דירות חדשות בסך הכל — תוספת של כ–10%, שאחריה יש בישראל 2.3 מיליון יחידות דיור בסך הכל ביישובים עירוניים.

כתיבת תגובה