בנק ישראל העניק רישיון לבנק הדיגיטלי הראשון

ONE ZERO השלים את העמידה בכל אבני הדרך שנקבעו להקמת הבנק, ולאחר שניתן אישור המפקח על הבנקים על השלמת הליך ההקמה של הבנק, חתם היום הנגיד על אישור לבנק על הסרת ההגבלות מרישיון הבנק | הרישיון ניתן 43 שנה אחרי שנפתח בישראל בנק חדש

מימין לשמאל: יו"ר וואן זירו שוקי אורן, אמנון שעשוע, והמנכ"ל גל בר דעה | צילום: ינאי יחיאל ויונתן הפנר

הושלם הליך ההקמה של הבנק הדיגיטלי: נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים הודיעו ל"וואן זירו הבנק הדיגיטלי בע"מ" על אישור הנגיד להסיר את המגבלות מרישיון הבנק וזאת לאחר שהבנק השלים את העמידה באבני הדרך שנקבעו ולאחר שניתן על כך אישור המפקח על השלמת הליך ההקמה.

לאחר שבמשך 43 שנים לא קם בנק חדש בישראל, האתגרים שהיו כרוכים בהקמת הבנק היו רבים וחדשניים. הבנק הוקם בליווי צמוד של גורמים רבים בבנק ישראל. נבחנו מוכנות הבנק בהיבטי אבטחת מידע וסייבר, ניהול הסיכונים הטכנולוגיים, הערכת איכות ניהול הסיכונים וכלי הפיקוח והבקרה הקיימים בבנק. 

ONE ZERO, השלים את העמידה בכל אבני הדרך שנקבעו להקמת הבנק, לרבות גיוס הון בהיקף הנדרש, ולאחר שניתן אישור המפקח על הבנקים על השלמת הליך ההקמה של הבנק, חתם היום הנגיד על אישור לבנק על הסרת ההגבלות מרישיון הבנק, והמשך פעילותו על פי תכניתו העסקית.

ONE ZERO

בכך השלים הבנק את היערכותו ומעמדו הוא כמו של כל יתר הבנקים בישראל והוא מפוקח על ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להבטחת יציבותו ולשם שמירה על כספי המפקידים בו.

וואן זירו הוא בנק בשליטת פרופ' אמנון שעשוע, ובניהולם של שוקי אורן, יו"ר הדירקטוריון וגל בר דעה, מנכ"ל הבנק.

לבנק ניתן רישיון מוגבל ביום 30 בדצמבר 2019, והוא היה כרוך בהשלמת ההיערכות הניהולית והתפעולית להקמת הבנק, הקמת מערכות מידע ותשתיות לרבות באמצעות לשכת שירותי המחשוב שקבלה מענק מהמדינה, חיבור הבנק למערכות התשלומים והסליקה, חיבורו לכלים המוניטריים, השלמת ביצוע פיילוט וגיוס הון. 

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, אמר כי הוא "גאה לאשר היום לוואן זירו, הבנק הדיגיטלי החדש, את הסרת כל המגבלות מרישיונו הבנקאי. לאחר 43 שנה בנק חדש מוקם בישראל, וזו בשורה נוספת לתחרות וחדשנות במערכת הבנקאית והפיננסית. אני מברך את מנהלי ועובדי וואן זירו הבנק הדיגיטלי על העמידה באתגרים הכרוכים בהקמת הבנק. יש ביכולתו של מהלך זה, בשילוב צעדים נוספים שקידמנו להגביר את התחרות במערכת הבנקאית. הפיקוח ימשיך לפקח מקרוב על הבנק במקצועיות וללוות אותו בהמשך דרכו, כפי שאנו עושים עם כל בנק בישראל. אני מאחל לבנק הצלחה ומקווה שהקמתו תסלול את הדרך לבנקים נוספים שיתרמו לתחרות ולרווחת הצרכנים."

המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן אמר כי "זהו יום שמח עבורי, כמפקח. הפיקוח על הבנקים עמל רבות בשנים האחרונות על יצירת התנאים והסרת החסמים שיאפשרו הקמה של בנק חדש בישראל. במסגרת זו נערכו שינויים רגולטוריים בהוראות הפיקוח , הפיקוח ליווה את הקמת לשכת שירותי מחשוב, הוקמה יחידת רישוי ובנקים חדשים שמלווה את הקמת הבנקים החדשים משלב הפניה ועד להסרת המגבלות מרישיון הבנק ועוד. זהו נדבך נוסף וחלק ממכלול הצעדים שמקדם בנק ישראל להגברת התחרות במערכת הפיננסית. ליווינו ונמשיך ללוות את הבנק בעבודתו, נפקח אחר השתלבותו במערכת הבנקאית ונפעל לסייע לכל יזם אחר שירצה להקים בנק בישראל."

כתיבת תגובה