בסוף החודש תושבת יחידה נוספת בתחנת הכוח באשקלון

נושמים לרווחה? חברת החשמל הייתה אמורה להשבית בתחילת השבוע יחידה פחמית נוספת בתחנת אשקלון, אך ביקשה דחייה נוספת, למרץ הקרוב. במשרד להגנת הסביבה סירבו והעניקו לחברה דחייה בת חודש אחד בלבד

תחנת הכוח באשקלון. צילום: חן ליאופולד | פלאש 90

לאחר שבתחילת השנה, בינואר האחרון, סירב המשרד להגנת הסביבה לבקשת חברת החשמל לדחיית התקנת סולקנים בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, הודיע המשרד כי לנוכח התקדמות פרויקט הסולקנים ובשל הסיכון לאי אספקת חשמל לאוכלוסייה, אושרה לחברה דחייה של חודש נוסף בלבד.

במשרד אומרים כי עמדת רשות החשמל ומשרד האנרגיה בדבר הסיכון הממשי לאי-אספקת חשמל כתוצאה מרזרבה נמוכה של חשמל, התקבלה אך לא מוכנים לאשר את הארכת מועד הדחייה מעבר לחודש אחד.

לפי הסיכום שהושג בעבר, יחידה 1 הושבתה כבר במחצית חודש מרץ. לאחר דחייה של חודשיים וחצי, והיא צפויה לחזור לפעילות לאחר סיום התקנת הסולקנים, בסוף ינואר הקרוב. עוד נקבע כי בנוגע לשאר היחידות הפחמיות בתחנת הכוח (יחידות 2,3 ו-4) ישקול המשרד בכל נקודת זמן לפני ההשבתה אם לאשרן וזאת על פי התקדמות הפרויקט.

כעת, לקראת מועד ההשבתה הקבוע בהיתר הפליטה שניתן לתחנה, ביקשה חברת החשמל כי יחידה 2 תושבת במרץ הבא ולא החודש כפי שנקבע בתכנית הישנה. מדובר בתוספת של חודש נוסף מעבר לארבעת החודשים שהוצגו בתכנית ההשבתות המעודכנת. כאמור, המשרד אישר דחייה של חודש אחד בלבד, עד הראשון בנובמבר הקרוב. לפי בדיקת המשרד לא תהיה תוספת זיהום כתוצאה משינוי זה, ביחס לתכנית ההשבתות המעודכנת, שכן תבוצע השבתה נוספת של יחידה 2 למשך חודש בטווח הזמן שעד להשבתה המלאה.

כתיבת תגובה