בסוף לא: זגזוג מפואר יאפשר נחיתות בישראל

בניגוד לפרסומים ולהחלטות שהתקבלו אתמול ובהמשך בליל אמש – מוצ"ש – עכשיו החליט נתניהו לחייב את הנוחתים בבידוד במלונית • ההצבעה בין השרים נערכה טלפונית, אך גלעד ארדן הסביר כי זו מדיניות שהפוכה מכל היגיון ונמנע

מגדל הפיקוח בנתב"ג | צילום: משה שי, פלאש 90

חלם במיטבה: רגע אחרי שהוחלט אתמול (שבת) על סגירת השמיים ועצירת הנחיתות בישראל בשל אי האפשרות לאכוף את הבידוד על הנוחתים, מחליטה עתה ממשלת נתניהו לבצע סיבוב פרסה אדיר לאחור ולא לעצור את הטיסות לישראל. מה כן? הנוחתים יחויבו בבידוד במלוניות.

עם זאת, "במקרים חריגים ויוצאים מן הכלל, מנכ"ל משרד הבריאות, בהתייעצות עם מפקד פיקוד העורף, רשאי לאשר לחוזר מחו"ל לשהות במקום בידוד אחר מטעמים בריאותיים או הומניטריים או בנסיבות מיוחדות אחרות, ובתנאים שייקבעו לעניין הבידוד", נאמר בהחלטת הממשלה.

השר סמוטריץ' שהסכים לסגירת השמיים, לפי בקשת נתניהו אתמול – נענה גם הפעם לגחמה התורנית של נתניהו, ואפשר את פתיחת השמיים מחדש. ואילו שר החוץ ישראל כ"ץ אמר במהלך הדיון הטלפוני שנערך בין שרי הממשלה ובסופו נערכה ההצבעה, כי תקנות החירום מונעות את הנחיתות כליל וכיצד יוכלו שרי התחבורה והפנים להעניק אישור חריג לנוחתים? בעקבות הדברים הוחלט על הקמת וועדה שתדון בנושא.

מי שהתנגד למהלך היה מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שטען כי יש להמשיך בעוצר על שמי ישראל בכל מחיר. אך הביקורת על סגירת נתב"ג – שככל הנראה היא זו שגרמה לזגזוג של נתניהו ושרי ממשלתו – הובילה לדחיית דבריו ההגיוניים לחלוטין וקבלת הפשרה שתאפשר לקיחת חוזרים מחו"ל לבידוד.

השרה חוטובלי תקפה את בר סימן טוב על דבריו, וטענה כי הוא דבריו הם "שערוריה רצינית". ואילו נתניהו הציע פשרה, שלא התקבלה, ולפיה יתאפשר לחוזרים מחו"ל להיבדק ולפי תוצאות הבדיקה והתסמינים יוחלט אם לשחררם לבתיהם או לכפות עליהם בידוד במלונית.

יצוין כי כמות הבאים ארצה בימים אלה הם מאות בודדות בשבוע בלבד.

אגב, שר בטחון הפנים, גלעד ארדן, נמנע בהצבעה וטען כי זו מדיניות הפוכה מכל היגיון. לטענתו, אזרחי ישראל שבבידוד מקבלים טלפונים ובדיקות פיזיות של המשטרה אם הם לא נפקדים מביתם, אך אלפי נוחתים עד כה לא בודדו וכך עשוי להיות צפוי למאות הבאים בכל שבוע בשבועות הקרובים.

ברשות שדות התעופה נערכים עתה למימוש ההחלטה.

5 תגובות ל: "בסוף לא: זגזוג מפואר יאפשר נחיתות בישראל"

  1. בר סימנטוב מספיק הרגת אותנו

  2. שיהיה מובן – יש איסור מוצדק על כניסת אזרחי מדינות זרות לישראל.
    אבל יש לאשר את כניסת כל הישראלים החוזרים ארצה! עם חיוב מלונית\בידוד וכדומה, כי כאן הבית של הישראלים!

  3. השתגעתם? רק מדינות טוטליטריות סוגרות את השמיים. מה קרה? נאום הראיסים שיתק אתכם? אדרבא, שיחזרו כל חברות התעופה. 3 חודשים לפחות חיינו עם הקורונה לפני שהחילו הסגר. עןד מעט לא תהיה קורונה אבל יהיה משטר צבאי, חשבתם על זה? god bless Trump.

  4. ועל פרס צחקו שאומר כיין ולאאא

  5. ביבי !
    תפסיק לעבוד עלינו עם ניסוחים המאפשרים לנוסעים לנחות בנתב"ג , לחתום על התחייבות ולהגיע ישר הביתה.
    הבלופים שלך יצאו לנו מהאף !!!
    כמצביע שלך עוברים בי הרהורי כפירה להצביע לליברמן או ללפיד . דיר-באלאק.

כתיבת תגובה