בעלות 70 מלש"ח: האוצר בלם התייקרות נוספת במחירי המעונות

בהמשך לתכנית לשיפור החינוך לגילאי לידה עד 3 ולחתימת שר האוצר על המלצת ועדת המחירים וסבסוד ההחלטה בעלות של 350 מלש"ח, החליט שר האוצר על סבסוד נוסף של ההתייקרות שהיתה אמורה להיות מושתת על ההורים בשל עליית המדד | עלות הסבסוד 70 מלש"ח.

משרד האוצר בירושלים | צילום: משה נוי

בהמשך לתכנית לשיפור החינוך לגילאי לידה עד 3 ולחתימת שר האוצר על המלצת ועדת המחירים וסבסוד ההחלטה בעלות של 350 מלש"ח, החליט שר האוצר על סבסוד נוסף של ההתייקרות שהיתה אמורה להיות מושתת על ההורים בשל עליית המדד. עלות הסבסוד 70 מלש"ח.

התעריף הגבוה שיסובסד על ידי האוצר יביא לעליית שכר המטפלות ב-12% ולהוספת התקינה והמטפלות במעונות היום המפוקחים (מעונות הסמל). כל זה כאמור בלא שיחול גידול בעלויות המעון לכלל ההורים המסובסדים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': כפי שהתחייבנו, הסבסוד למעונות היום המפוקחים עם סמל יוצא לפועל וההורים לא ישלמו שקל אחד נוסף. מעבר לחתימה על סבסוד המלצת ועדת המחירים, החלטתי על סבסוד ההתייקרות צמודת המדד הצפויה. כל זאת במקביל לתכנית לשיפור החינוך לגילאי לידה עד 3 הכוללת סבסוד מוגדל, נקודות זיכוי במס והגדלת מענקי מס הכנסה שלילי להורים. בנוסף, אנחנו משקיעים בתכנית חומש של למעלה מ-2 מיליארד ש"ח שתגדיל את ההיצע במעונות הסמל בצורה דרסטית. ילדי ישראל הם העתיד שלנו וההורים מפקידים בידי המעונות את האוצר החשוב ביותר שלהם. אנחנו כאן כדי לעשות הכל ששנות ההתפתחות המשמעותיות שלהם יעברו בצורה המיטבית. המאבק ביוקר המחיה נמשך על מנת להקל מעל אזרחי ישראל. הורדת נטל תשלומי ההורים למעונות היא צעד חשוב במאבק החשוב הזה.

כתיבת תגובה