בעלי חברות התח"צ הפרטיות: אנו ערב שנה"ל – וערב משבר

ערב תקופת 'בין הזמנים' בה תלמידי המגזר החרדי יוצאים לחופש, פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות שלח מכתב בהול למנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, בו מתריעות החברות כי לאור הקשיים בהם מצוי ענף התחבורה הציבורית בישראל, לא ניתן יהיה לקיים הרחבה של היקף הנסיעות לתקופת בין הזמנים, כמו גם לפתיחת שנה"ל הקרובה | מנכ"לי חברות התחבורה הציבורית הפרטיות: "ללא סיוע מהמדינה, מערך ההיסעים בתקופת בין הזמנים ופתיחת שנה"ל בסכנה"

חסימות נהגי חב' התחבורה הציבורית הפרטיות במחלף השלום | צילום (ארכיון): מחאת נהגי ההסעות

משבר התחבורה הציבורית בישראל: פורום חברות התחבורה הציבורית מתריע בפני מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, כי לאור הקשיים הרבים בהם מצוי הענף, היכולת לספק תחבורה הולמת בתקופות העמוסות של בין הזמנים ופתיחת שנת הלימודים תשפ"ד עומדות בסימן שאלה.

בין היתר עולה במכתב כי המחסור החמור בנהגים, יחד עם ירידת המהירות התפעולית בערים וירידה במספר הנוסעים, וחמור מכך- ירידה בתיקופי הנוסעים ובעיקר המכשולים הרגולטורים יביאו לכך שלא יהיה מענה למאות אלפי המשתתפים בתפילות בתקופת בין הזמנים ולכ-2 מיליון התלמידים שצפויים להתחיל ב 1 לספטמבר את שנת הלימודים הקרובה.

לאור זאת קורא הפורום למנכ"ל משרד התחבורה לשבת למו"מ לקיום הסדר ענפי חדש: "אנו פונים שוב לכבודו בבקשה לשבת למו"מ על נושאי הליבה בתחבורה הציבורית השוטפת. לצד חזון הרכבות והתחבורה העתידנית, יש הווה של מחסור בלתי אפשרי בנהגים, ערפל בנוגע למכרזי המשרד המגבילים את יכולת ההשקעה הכספית . כל אלו מייצרים אי ודאות שאינה מאפשרת לנו לתת שירות מעולה כראוי לאזרחי ישראל".

מנכ"לית פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, שרון בן יהודה: "אנו מציפים את הנושא וזועקים על כך כבר תקופה ארוכה, וכעת מתחילות להגיע ההשלכות של אי הטיפול של משרד התחבורה בתחלואות הרבות של הענף. כמובן שלנו ולמשרד התחבורה אינטרס משותף- לגרום לענף התחבורה הציבורית לחזור למסלול על מנת להעניק לאזרחים בישראל את שירות הנסיעה המיטבי, וכולי תקווה שהנושאים שהעלינו יבואו על פתרונם".

כתיבת תגובה