בעלי עסקים חוששים לפרנסתם בגלל "היטל העבודה"

פיטורי אלפי עובדים צפויים כתוצאה מגבייה רטרואקטיבית לשש שנים של היטל מס גם על מבקשי המקלט מאריתריאה ודרום סודן בגובה מיליארדי שקלים  * מחר דיון בעניין בועדת הכספים

תל אביב. צילום: Giancana | שטארסטוק

ארגון חברות הניקיון בשיתוף עם התאחדות המלונות, ארגון להב החברים בנשיאות הארגונים העסקיים ישתתפו בדיון דחוף בוועדת הכספים בכנסת שיתקיים מחר בנושא: הפסקת גבייה רטרואקטיבית של היטל העבודה למבקשי מקלט בעלי אישור שהייה זמני

בימים האחרונים מסתערת רשות המיסים על בעלי העסקים – בעקבות פסיקתו של בית המשפט העליון שקבע כי על המעסיקים לשלם היטל של 20% גם על מבקשי המקלט מאריתריאה ודרום סודן בעלי רישיון  שהייה זמני –  כפי שהם נדרשים במקרה של "עובדים  זרים".

בעלי העסקים ביניהם מסעדות, חברות ניקיון ומלונות אשר שימשו בעידוד המדינה אכסניית תעסוקה טבעית לאלפי עובדים מבקשי מקלט, פונים בימים אלו לבית המשפט העליון בבקשה לדיון נוסף וגם לחברי הכנסת בוועדת הכספים, להורות לרשות המיסים לא להחיל את  ההיטל באופן רטרואקטיבי מאחר וישנה סכנה ממשית לסגירת אלפי עסקים קטנים ולפיטורי אלפי עובדים כתוצאה מכך.

מדובר בעלויות כבדות, מפתיעות ובלתי מתוכננות שלא נלקחו בחשבון ע"י העסקים בתמחור של שירותיהם ומוצריהם  וקיים חשש וודאי שמסעדנים, חברות ניקיון, בתי המלון ועסקים קטנים, בינוניים וגדולים יעמדו בסכנת קריסה כתוצאה מגזירה קשה זו. חשוב לזכור כי ההיטל עבור מבקשי המקלט לא נכלל בחשבון בתקציב המדינה ועל זה העידו עדים שונים במסגרת ההליך שהתנהל בביהמ"ש.

יודגש  כי המדינה במשך שנים עצמה עיניה ואף  עודדה את בעלי העסקים לקלוט עובדים אלה לעבודה על מנת ש"לא יסתובבו ברחובות ,ידרדרו לפשע וישהו במרכזי הערים". הם מעולם  לא הוגדרו  כעובדים זרים, אולם, לפתע  שינתה המדינה את מדיניות המס  ביחס להעסקתם  והחלה דורשת מהמעסיקים לשלם היטל בגובה 20% בגין מבקשי המקלט המועסקים בענפי המסעדות, המלונאות והניקיון.

לקראת הדיון שיתקיים בנושא ביום רביעי הקרוב בוועדת הכספים בכנסת קוראים ראשי הארגונים ובעלי העסקים לרשות המיסים לשקול שוב את דרך פעולתם ולשקול דרכים אמיצות לשמיטת חלק מהשומות על דרך הפשרה ושיפור ההסדרים והתנאים לפריסת יתרת  החובות, וזאת על מנת לאפשר לבעלי העסקים הנישומים אפשרות להמשיך לנהל את עסקיהם, להעסיק עובדים ולצמוח.

כתיבת תגובה